Back to school

‘Back to school’ is echt zo’n kreet die je ontzéttend veel hoort aan het eind van de zomervakantie. De ‘back to school campus’ met de ‘back to school’ schoolspullen duikt werkelijk waar óveral op. Ondanks dat ik het een beetje een te vaak gebruikte uitroep vind worden, betekent het niets meer en niets minder dan ze ermee bedoelen: terug naar school. Back to school klinkt toch nét een tikkeltje leuker, dus tja, dat is toch maar de titel van mijn post. Over eh… terug naar school gaan.

Tumblr_led19p6nuo1qdqgl5o1_500_large

Vandaag is het maandag (oké, ik schrijf dit een week van tevoren, maar dat maakt voor de rest niet uit) en tra-la-la-la het is de laatste vakantiedag van zomervakantie 2012 la-la-la-la. WAUW wat is het snel gegaan die twee maanden. Ik kan me geen school meer herinneren, maar kan het me ook niet voorstellen dat ik morgen alweer op die harde stoelen zit. De hele dag! Vanaf 8:50; normaal ben ik dan uit m’n bed en soms heb ik me al (half) aangekleed, en/of (wat) Bloglovin’ posten gelezen. Dat wordt dus even doorwerken ’s ochtends, en ook weer wat vroeger naar bed. Het ‘ach het maakt niet uit morgen heb ik toch de tijd’ gevoel moet ik weer even loslaten. Hè, ik ben er nou net een beetje aan gewend.

Vrijheid inleveren dus! Vanaf morgen staat mijn dag weer in het teken van netjes gekafte schoolboeken, een zware tas, vragen of je naar de (niet altijd even lekker geurende) wc mag of je wc-bezoekjes plannen (Kom ik langs een wc? Is die docent een beetje soepel of begint hij gelijk de les al?), overmatig gebruik van de digibord app voor uitval, mijn handschrift opnieuw ontwikkelen, geplette bammetjes, haast en overvolle agenda’s. Oh en thuisgekomen (na een kwartier fietsen): huiswerk maken en leren!
Dit klinkt niet erg fijn nee. Vooral niet als je bedenkt dat je een soort van ‘gevangen’ zit en je volgende lange periode van vrijheid, zonder zorgen om boekverslagen of andere doorlopende projecten, over ongeveer driekwart jaar is. Maar ik denk niet dat je er zo tegenaan moet kijken. Het wordt veel gedaan en ook wel door mij hoor, het was niet voor niets dat ik zo verlangde naar de vakantie! Maar het moet nu eenmaal en ondanks het fijne gevoel van vrijheid, zitten er ook best wat leuke kanten aan.

Wedding,couple,us,book,cute,geek-3d87377400d4a00718f6676c2a88ff1e_h_large

Je leukste outfits worden eindelijk weer eens gespot. Je vriendinnen zijn de hele dag om je heen, sommige heb ik gewoon de volle twee maanden niet gezien… De pauzes kunnen we dus voorlopig weer even vullen met vakantieverhalen. Je verveelt je niet meer zo snel, hebt weer een doel en kan je lekker productief voelen. Klinkt dit niet aanlokkelijk in jouw oren? Ik vind het niet zo erg om een 10 te halen voor een wrtslijst, samenvattingen te typen, opdrachtjes te maken en ’s avonds nog even het bed op te duiken met een boek om wat door te lezen en vervolgens te knallen op een so of repetitie. Misschien ben ik nu iets té optimistisch, maar een nieuw jaar betekent weer nieuwe kansen en ik wil er wel gebruik van maken om weer lekker aan de bak te gaan. Op school en onderweg zie je veel meer, dat betekent ook: meer inspiratie! Voor DIY’s, outfits, ooglooks, nail arts, een verhaal of een artikeltje. Sta open voor nieuwe dingen en laat je inspireren. Wie weet wat dit schooljaar jou brengt… Hmm slaat je fantasie al op hol?

Morgen is de eerste schooldag, en dat is toch altijd iets anders dan een normale schooldag. Er hangt altijd een soort spanning in de lucht – 50% natuurlijk veroorzaakt door de brugwupjes. Ik weet nog goed hoe het was, alles nieuw en toch best eng. Maarja, dat kwam ook omdat ik met precies nul meiden die ik kende in V1a zat. Nu zit ik met twee beste vriendinnen en een hoop meiden die ik al ken, maar toch is alles weer even lang geleden, zit je weer een klas hoger (13 in de derde, mooie titel voor een boek toch!) met een andere klassensamenstelling en een andere mentor (dat gaat echt fun worden dit jaar).
Mijn boeken zóúden netjes gekaft in mijn kast moeten staan, want ik heb ze via internet besteld, maar dat zal wel weer niet helemaal goed zijn gegaan ofzo want ik kwam er een paar dagen geleden pas achter dat ik geen orderbevestiging heb gekregen, dus heb ik ze maar opnieuw besteld. En ze komen nu als het goed is binnen vijf werkdagen (normaal duurt het een aantal weken, als dat nu zo is kom ik ze persoonlijk ophalen) maar ik bestelde ze op donderdag, dus zit het weekend er weer tussen. Ik kan er echt niet tegen, ik vind Van Dijk sowieso een hele slechte boekenservice. Er mist altijd wel iets, of dan krijg je twee keer een B boek, stuur je er een op en vraag je om een A boek en krijg je weer een B boek, of een A én een B boek en mijn zus heeft ook al een keer een aantal weken zonder boeken gezeten. Breathe in, breathe out…

Tumblr_m5ohnt3ofd1qjvn07o1_500_large

In de onbeschreven- en netheid van mijn agenda kan ik al wel verandering brengen, en daar heb ik zin in, want zo netjes als die nu is past niet bij mij. Afscheid nemen van mijn vrijheid is een dingetje, maar mijn vakantie was leuk en ik weet gewoon dat ik weer naar school moet. Als het dan toch moet, kan ik er best wat zin voor maken (behalve dat ik baal dat het zonder boeken moet, maar dan kan ik nog even leuke kleine tasjes meenemen). Meet me at school!

Wanneer begin jij weer? Zie je er tegenop, of heb je er wel een beetje zin in? En eh, zijn al jouw boeken er al?

5 gedachten over “Back to school

  1. Ik moet pas volgende week terug naar school. Ik zie er nog behoorlijk tegenop. Maar hoe sneller ik eraan begin hoe sneller ik er ook weer vanaf ben. (of dat hoop ik toch.)

Geef een reactie

