Wat je beleeft op de eerste schooldag

… Mijn mentor besloot ‘tik tik wie ben ik’ te doen om de tijd nog even op te vullen. Ehh daar voelen we ons dus echt te oud voor!

… Een nieuwe klasgenoot uit Limburg op de vraag van mijn mentor ‘Spreek je ABN of Limburgs?’ met zijn Limburgse accent antwoordde ‘ja, een beetje misschien’. Nou ik hoorde dat accent echt wel, en dat vind ik – zonder mensen belachelijk te maken – best wel  grappig. :’)

… Naar school gaan betekent ook weer: snelchippende nagellak.

… Ik Brenda twintig minuten liet wachten omdat zij tien minuutjes eerder uit was en ik er tien minuten over deed om pagina’s uit boeken te kopiëren. Ik wilde haar sms’en, maar mijn mobiel ging weer eens vanzelf uit en dan moet ik de accu er even uit halen, maar ik krijg dat achterkantje er nooit goed af.

… Ik haalde een nieuwe kluis op en in plaats van de laagste heb ik nu de hoogste, ook wel eens fijn!

… Daardoor miste ik ook de sms van mijn moeder dat mijn boeken binnen zijn gekomen, wat best handig is als je op school zit. Het is zelfs nog binnen de vijf werkdagen, thanks Van Dijk! Dat betekent dus: kaften vanavond! Daar vind ik niks aan, maar mijn moeder helpt altijd mee en mijn zus liet weten dat ze het ook wel leuk vond (vindt).

… Ik werd vanmorgen wakker en had echt zoiets van: hey, radio, gezellig. Wacht. Radio? Radiowekker? Zó vroeg wakker? Nog een keer omdraaien of… WACHT, school!

… Sorry hoor maar het is best leuk om bruggertjes te kijken, ook al heb ik er eigenlijk niet zo heel veel gespot. Sommige waren zó ienie-minie! En ik was ontzettend blij dat ik niet meer in de eerste zit: die eerste schooldag was best eng, want ik kende helemaal geen meisjes in mijn nieuwe klas.

… Ik het idee heb dat ik een beetje een tijdprobleem krijg. Ik lees mijn bloglovin’ posten met plezier, maar als ik meer huiswerk krijg kan ik ze echt niet meer allemaal lezen + bloggen! Voor de vakantie viel het nog wel mee, maar ik ben in de vakantie een paar blogs meer gaan volgen en in de vakantie las ik ze verdeeld over de dag, maar nu kom ik thuis en zijn het er 20 ofzo. Plus commenten = best een tijdje bezig… Oeps.

… Mijn leraar Nederlands het leuk vond om te beginnen met het hoofdstuk ‘Lezen’, een soort van begrijpend lezen. Dat is het belangrijkst en telt zes in plaats van drie keer mee maar raad eens? Daar ben ik niet bepaald goed in, vorige keer haalde ik zelfs een 6,2… Dus waarschijnlijk sta ik nu op mijn eerste rapport niet echt hoog en mag ik het daarna helemaal op gaan halen. Ach ja, ik ga me gewoon wel inzetten.

… Nu we het toch over leraren hebben, mijn ex-mentor (vorig jaar) die natuurkunde geeft, gaf ons het derde uur les na twee uur mentoruur en begon gelijk ingewikkeld te doen over krachten. WHUUT?!

En wat heb jíj beleefd?

2 gedachten over “Wat je beleeft op de eerste schooldag

  1. Haha mijn mentor had gelukkig geen spel gedaan. Hij wilde wel een voorstelronde gaan doen maar gelukkig kwam hij daar niet meer aan toe. Verder zag ik dat NS-leraar een nieuw kapsel had gekregen :’) Wennen! ‘k Mis m’n oude gezellige wat rustigere klasje wel!

Geef een reactie

