Take some time for yourself and relax

Het is heel erg goed om af en toe gewoon even tijd voor jezelf te nemen. Doen wat je zelf leuk vind, zonder anderen te moeten vermaken en op je eigen tijden. Daar worden we allemaal wel blij van en nu de meesten van ons weer aan het werk zijn, is het ook goed. Maar als je dan eenmaal wat ‘tijd voor jezelf’ hebt, hoe moet je dat dan invullen? Van verveling worden we nou ook niet echt blij. Daarom heb ik wat dingetjes op een rijtje gezet die voornamelijk te maken hebben met verzorging, zodat je je weer heerlijk fris voelt, ook wel lekker met dit weer. Bovendien hebben ze niet met internet of de verhaallijn van een boek of film/serie te maken, dus gaat jouw aandacht echt naar jezelf. 

Tumblr_lmhtdcbgws1qe2jk3o1_500_large

  • Douchen

Van douchen word ik altijd weer lekker fris en schoon, dus dat kan niet ontbreken in dit rijtje. Ervoor haal ik mijn make-up er altijd af met wat remover op een wattenschijfje. Mijn haar was ik twee keer met shampoo en een keertje met conditioner.

  • Scrubben

Dit gaat gemakkelijk onder de douche, je kan het zo weer afspoeken. Wij hebben een douchegel en scrub ineen, dus douche uiteraard even uit, heel je lichaam inscrubben en dan lekker afspoelen. Zo blijft je bruine laagje langer zitten, alle (of nouja, een heleboel) dode huidcellen zijn nu weg. Voor je gezicht kan je een scrub met fijnere korreltjes gebruiken, en je kan ook nog een neusstrip gebruiken om de poriën naast je neus te reinigen.

  • Maskertje

Altijd lekker, een maskertje, dan is je gezicht ook weer lekker zacht. Je kan zelf kiezen of je een reinigend of voedend masker wil, dit ligt aan jouw huid en onzuiverheden.

Tumblr_m7jjda4wuh1r0bf05o1_500_large

  • Haar föhnen

Rondlopen met een natte kop haar vind ik maar niks, even föhnen vind ik dus wel fijn. Het hoeft niet helemaal droog, maar wel iets droger.

  • Ontharen

Ik vind het altijd weer een fris en verzorgd gevoel als mijn benen en oksels weer lekker glad zijn. Hier zijn heel veel verschillende manieren voor, ik doe mijn benen (droog) met een ladyshave, zo’n elektrisch apparaatje dat niet epileert maar gewoon scheert (dat rijmt) en mijn oksels met scheerschuim en een scheermesje. Ook je wenkbrauwen (als die niet bij je make-up routine horen) mogen er misschien wel weer eens aan geloven en heb je plannen om nog op het strand te gaan liggen (of voel je je er gewoon fris bij), sla dan ook je bikinilijn niet over.

  • Incrèmen

Mijn benen worden vaak wel een beetje droog van het ontharen en als we dan toch bezig zijn kun je ze net zo goed verzorgen met een body lotion. Je armen, rug, nek en andere droge plekjes zullen het ook lekker vinden.

Tumblr_lgvze6qn5f1qenff7o1_500_large

  • Nagels lakken

Vooral met dit weer is het leuk om een vrolijk kleurtje op je nagels te hebben. Je mag je dus weer in een moeikijke positie wringen voor je teennagels die eindelijk weer gezien worden. Voordat je je vingernagels doet moet je ze eerst even ontvetten als je net bodylotion hebt gebruikt.

  • Relaxmomentje

Eigenlijk draait dit allemaal om relaxen en ontspannen, maar als je je nagels hebt gelakt moeten ze goed drogen – anders raak je alleen maar geïrriteerd, en dat willen we nu juist niet – en dit gaat het snelst voorbij als je doet wat je leuk vindt. Filmpje of serie kijken, boek lezen, muziek luisteren, blogs lezen, you name it!

  • Opruimen

Oké deze valt misschien een klein beetje uit de toon, maar voor mij hoort het er wel bij. Nagellak, scheerapparaat, bodylotion, nagellak en nog veel meer: je gebruikt het allemaal en dat moet wel weer even opgeruimd worden. Dat doe ik ongetwijfeld ook wel tussendoor, maar als je niet zo opruimend bent is het wel een goed idee om aan het eind alles even weg te werken. Muziekje op en het werkt alleen maar therapeutisch!

Dit zijn de dingetjes die je makkelijk thuis kan doen en waar je niet zoveel bij nodig hebt. En waarschijnlijk doe je ze ook allemaal al regelmatig, maar als je het allemaal achter elkaar doet is het effect net wat sterker. Zorg nog voor een lekker geurtje door een geurkaars of geurstokjes, wierook o.i.d. en nog een lekker muziekje erbij, anders is het ook zo stil 🙂 en relax! Neem jij wel eens (zo) ‘tijd voor jezelf’? Of doe je deze dingen alleen last-minute als ze nog moeten?

Geef een reactie

