Soorten artikelen

Bloggen is een heel weids begrip. Je kunt bloggen over van alles, over de dingen die jij met anderen wilt delen. Behalve dat het op die manier in allerlei vormen en maten kan, zien ook niet alle posts er hetzelfde uit. Ben je benieuwd waar ik het nu eigenlijk over heb (ik geef toe dat ik nogal vaag ben), lees dan snel door.

Dsc_0005_large

  • Reviews
    Als ik een (vaak beauty)product gebruik vind ik het heel erg leuk om het te reviewen. Mooie foto’s, even wat over de ingrediënten (ook al heb ik er geen verstand van), mijn mening geven en dan ook vooral over álle dingen, dat is elke keer weer de kunst. Ik ben geen beautyblog en wil dat ook niet worden, maar als ik iets heb om te reviewen vind ik het altijd heel leuk om te doen. Ik denk dat het komt door het geven van meningen, met een veel kritischer oog (mogen) kijken dan je normaal doet.
    Een paar reviews zijn deze van MaxFactor Masterpiece Mascara, HEMA Strawberry masker & ONYX Dode Zee moddermasker,  drieminutenmasker Yves Rocher en een niet-beautygeraleteerde review; de Aldi Red Curry Paste
  • Columns
    Hiermee doel ik op de vaak wat langere artikelen. Ik kom een onderwerp tegen waarover ik eigenlijk veel dingen te vertellen heb en dus begin ik na nog een tijdje denken te schrijven. Dit is ongeveer het enige artikel waarbij ik altijd bij de intro begin, haha. Ik weet dan vaak zelf nog niet zo goed waar ik heen wil (mijn artikelen  moeten wel een soort van conclusie hebben), dus dat is wel eens moeilijk. Daarom werkt het des te meer om gewoon te schrijven, schrijven, wissen, aanpassen etc. Uiteindelijk ben ik nog best trots op deze artikelen omdat ze vaak écht uit het niets komen en dus best lastig zijn, ze zijn er dan ook niet in overvloed. Tussen de alinea’s door zet ik plaatjes van WeHeartIt die bij het (deel)onderwerp passen. Toen ik dit schreef kwam ik er eigenlijk achter dat het best dicht in de buurt van columns komt, dus heb ik er ook gelijk een nieuwe categorie voor aangemaakt.
    Voorbeelden zijn de volgende posts: Omarm je fantasie‘Gebitch’ op socialmediaIk hou van slapen (en alles wat erbij komt kijken).

6818856187_62c5d4e801_large

  • Recepten
    Ik hou ervan om in de keuken te zijn, wat jullie ondertussen al wel weten. Bakken maar vooral ook koken doe ik graag. Recepten uit kookboeken, tijdschriften (Allerhande of die van de Jumbo) of van internet probeer ik met alle liefde uit. Als een recept heel erg lekker of apart was, deel ik die natuurlijk. De recepten bevatten vaak heel veel foto’s, van bijna elke stap/handeling. Die zijn niet altijd even goed natuurlijk, want in de keuken heb je niet alle tijd voor het fotograferen. Ook hier kan ik weer lekker mijn mening geven en jullie aansporen het een keer te maken. Niet alle posten zijn een echt recept, soms laat ik zien wat ik heb gemaakt en zou je voor het recept even moeten vragen.
    Bakrecepten die ik hier heb gepost: ontbijtkoek, kersenclafoutis, bosbessencrumble en om te koken postte ik pas de tonijnquesadillas met wortelsalade.
  • Filmpjes
    Dit is vrij duidelijk: filmpjes! Elke week post ik een filmpje. Shoplogs, vlogs en gelezen boeken zijn de onderwerpen die terug blijven komen, maar is heus niet alles. Ik vind filmpjes maken heel leuk, maar je moet wel even inspiratie hebben, anders is het alleen maar ge’ehm’ en dat wil ik jullie niet aandoen. Ik moet er soms dus nog wel even ‘inkomen’, zoals dat met het posten eerst ook ging moet ik mijn oog ervoor nog ontwikkelen. Maar ik doe mijn best en vind het leuk, dat is de grootste drive en het belangrijkste!
    Enkele filmpjes: mijn haar/kapsel, bureaulades opruimen, minishoplog Primark & CoolCat, gelezen boeken #4.

540166_10151046489643521_1053411929_n_large

  • … OTD
    In deze artikelen laat ik bijvoorbeeld een outfit, nail art of ooglook zien, of in een FLOTD (Full Look of the Day) alledrie, inclusief schoenen, accessoires en parfum. Dit doe ik eigenlijk helemaal niet vaak, maar dat komt vooral omdat het best veel werk is. Of nouja, best veel werk omdat ik al snel voor een FLOTD ga. En dat betekent heel veel foto’s, en ik ben ook nog zo iemand die overal graag tekst bij wil hebben – en dan wordt het al snel weer veel tekst. Het foto’s maken van de gehele outfit duurt vaak ook nog eens best lang, omdat ik geen statief heb en dus altijd moet lopen pielen wat wel zo’n half uur duurt, waarna ik ook nog niet eens tevreden ben. Er moet dus eigenlijk ooit eens een statief komen, en het is ook wel leuk om foto’s in de omgeving te maken, waar ik even iemand anders voor zou moeten vragen. Ik wil het wel meer gaan doen, want ik kreeg er afgelopen keer veel positieve reacties op. NOTD (Nail of the Day)’s doe ik wel vaker.
    Een paar van mijn …OTD’s: 6 EOTD’s, FLOTD: Invited!, NOTD: Dream catcher, NOTD: Cows

Natuurlijk post ik nog heel veel meer artikelen die hier’buiten’ vallen, maar dat is logisch. 

Welk ‘soort’ artikel vind jij het leukst, welke het minst? Wat wil je hier meer zien?

Geef een reactie

