NOTD: french manicure

Yeah guys, it’s time for a NOTD again! Telkens als de volgende NOTD bijna online komt, leg ik weer een nieuwe nagelcreatie vast omdat ik ‘m gewoon zo leuk vind. Deze keer geïnspireerd door het artikel op ByAranka. Het was opeens weer supermooi weer, dus de foto’s zijn n het gras gemaakt, wat het au natural effect alleen nog maar versterkt!

 FrenchManicure7_zpse8aef454.jpg

De producten die ik gebruikte. Eigenlijk gebruik ik ze nooit, maar ik doe (deed!) dan ook vrijwel nooit een french manicure.

 FrenchManicure6_zpsff1ab75b.jpg
Coco vond ze ook mooi, hihi ❤

 FrenchManicure1_zps28f55075.jpg

Voor de witte lijntjes gebruikte ik deze stift van Herôme, speciaal voor french manicures. Er zit echte nagellak in, want er zit ook een balletje in die je hoort als je schudt. Ik gebruik hem eigenlijk niet zo vaak, omdat hij soms niet zo fijn werkt. Dan komt er namelijk niet erg veel nagellak uit, en als je dan een tweede laagje aanbrengt krab je eigenlijk de onderste laag weer weg.

 FrenchManicure11_zps65206250.jpg

Met dit puntje van vilt, net zoals een viltstift, kan je wel goed werken. Een striper is te dun voor een french manicure en een normaal kwastje te dik, dit is wat mij betreft een goede dikte. De Hêrome French Manicure stift kost €9,95.

 FrenchManicure8_zps4d9ad4b2.jpg

Het wit van de stift is wel écht wit, tipp-ex wit dus. Dat ziet er niet mooi natuurlijk uit, dus hoort er nog een laagje overheen. Je kan een lichtroze of nude kleur nemen, als je die dun lakt dekken ze niet helemaal, maar deze Essence Pro White French lag nog ergens in de nagellakdoos en leek me wel geschikt. Mijn zus heeft hem een keer gekocht, maar nooit echt gebruikt, want ik weet niet zeker waarvoor hij nou precies bedoeld is. Op internet las ik echter dat het een ‘nageloplichter’ (letterlijk uit het Duits vertaald) is, die je op je nagels doet om eventuele verkleuringen eruit te halen. Ze omschrijven het ook als een witmaker. Als je hem wat dikker doet of met wat meer laagjes heeft hij een beetje een blauw-paarsige tint, maar als hij opdroogt niet. Hij is niet énorm glanzend, maar ook niet mat: gewoon heel verzorgd. Deze kost €1,29, ik weet alleen niet of hij nog in het vernieuwde assortiment zit.

 FrenchManicure5_zpsbcdb498b.jpg

Dit is het resultaat, ik vind het echt supermooi! Heel natuurlijk en verzorgd ziet het er uit. Mijn rechterhand heeft wel wat kuren, mijn wijs- en middelvinger hebben zo’n gespleten nagel zeg maar, en dan dat de bovenste laag is afgebroken en mijn leven insteekt. Daardoor is het witte lijntje daar iets dikker, om dat te camoufleren. Brengt wel iets lastiger op, een gladde nagel is makkelijker. Het gaat er ook sneller af, omdat je je nagel een beetje kan omklappen en dan breekt de witte nagellak.
Op mijn wijsvinger zie je nog steeds de velletjes van de Miss Sporty nailpatches, maar ik verzorg ‘m ook niet met crème ofzo… slecht!

 FrenchManicure4_zpsc800be76.jpg

Wauw, zelfs op mijn linkerhand is het goed gelukt! Het was wel iets meer priegelen, maar ik stoor me niet echt ergens aan. Vooral mijn wijsvinger en pink vind ik mooi gelukt. De nagels van mijn linkerhand zijn sterker, dus ook wat langer en zonder gespleten nagellagen.

Ik vind het echt een supermooi resultaat en denk dat ik het nog wel vaker ga doen. Bovendien is het best snel gedaan: het witte droogt snel en omdat het maar één laagje doorzichtige nagellak is (waar je eventuele beschadigingen ook minder op ziet), droogt dat ook snel. De houdbaarheid is alleen niet optimaal, met een beetje tip wear is het idee eigenlijk al weg en aan de randjes gaat het er al best snel af, maar een belangrijke of zakelijke afspraak houdt deze french manicure zeker wel vol… en wedden dat ze een goede indruk van je krijgen!

Maak jij wel eens een french manicure, hoe vind je deze gelukt? En ken je de producten?

3 gedachten over “NOTD: french manicure

  1. Haha, die Coco, leuk dat je die foto erbij geplaatst hebt 😀
    Vroeger maakte ik wel French Manicures maar tegenwoordig eigenlijk niet meer. Teveel leuke kleurtjes in mijn collectie denk ik 😛

Geef een reactie

