Review: Etos oogschaduws 115, 116, 111 en 112

Omdat ik een groot oogschaduwpalet heb met 44 kleuren gebruik ik eigenlijk geen losse oogschaduws. Daar heb ik ook niet zoveel van, echt maar een paar. Deze kreeg ik een keer, en ik besloot er toch iets leuks mee te doen. Namelijk: reviewen!

 Etosmonooogschaduws6_zps26dc8d62.jpg
 Etosmonooogschaduws5_zps2fadc58f.jpg
 Etosmonooogschaduws4_zps3b9c5a3c.jpg

De doosjes vind ik er eigenlijk heel erg leuk uitzien, met een simpele gouden rand en nog wat gouden lijnen. Die eeuwige sponsapplicator is wat míj betreft overbodig, maarja, het is natuurlijk hártstikke handig als je alleen dit doosje meeneemt en niet nog een kwastje. Ahum, not my way of thinking. In dit geval hadden ze er beter een spiegeltje in kunnen doen…

 Etosmonooogschaduws7_zps24303815.jpg

Op de achterkant staat niet echt iets nuttigs. Ik denk dat die nummers 116, 115, 111 en 112 de kleuren aanduiden (waarom geen leuke namen?), ik vraag me dan wel af wat die nummers onderaan doen. Bij de bovenste twee staat namelijk 106 en 107 en bij de onderste alletwee 108, haha. En betekent dat boekje met het handje dat ik de gebruiksaanwijzing moet lezen ofzo…?

 Etosmonooogschaduws1_zps6103d0c1.jpg

De swatches, dit is zonder oogschaduwbasis. Er komt redelijk wat kleur vanaf voor een huismerk oogschaduw, genoeg om een leuke look mee te maken in ieder geval. Want knálknetterblauwe ogen is nou ook weer niet nodig.

Ik heb geprobeerd een look te maken, en paars en blauw is misschien niet zo’n hele mooie combinatie, maar ik wilde het een kans geven. Ik begon met de lila kleur over mijn hele ooglid, maar kreeg gelijk door met wat voor soort oogschaduw ik te maken had. Er kwam redelijk wat product vanaf, maar het was weinig gepigmenteerd, zelfs met oogschaduwbasis eronder. Mijn ooglid had dus geen mooie dekking, maar toch pakte ik de donkerblauw er nog even bij om hem in mijn crease te gebruiken. Jammer genoeg was dat hetzelfde verhaal. Het blendde niet mooi en na wat heen en weer vegen was alle kleur al verdwenen.
Het resultaat was dus niet mooi, maar dat kwam ook wel een beetje door de kleurencombinatie, dus pakte ik mijn palette erbij. Lichtblauw van de Etos over mijn hele ooglid, bruin in mijn crease. Ook dat blendde niet mooi, en ik had het ondertussen al wel gehad met deze oogschaduws. Een oogschaduw moet gewoon lekker werken, anders ziet het er niet uit en heb je elke morgen een ochtendhumeur.

Ook op het internet hebben al wat mensen de oogschaduwmono’s van Etos onder de loep gehouden. De swatches zien er goed uit, maar bij het aanbrengen brokkelen ze een beetje en hebben last van fall-out, en ik vind ze dus niet lekker werken. Misschien dat je als je begint met oogschaduw wel een leuk kleurtje kan vinden dat je gewoon op je hele ooglid aanbrengt, want dan is het niet gelijk zo booming. Maar voor beautyliefhebbers die graag wat verder gaan en mooie ooglooks maken: spend you money on something else.

De oogschaduwmono’s van de Etos zijn te koop voor €2,99 per stuk.

Heb jij ervaring met deze oogschaduws?

2 gedachten over “Review: Etos oogschaduws 115, 116, 111 en 112

  1. Kheb inderdaad ook ervaring met Etos eigen merk oogschaduw. En ik vind het niet heel fijn on deze te gebruiken. Het geeft weinig kleur af, de kleur wordt onregelmatig over je ooglid verdeeld en het blijft niet lang zitten. En aan het eind van de dag zit alles in je oogplooi ipv op je ooglid 🙂
    Ik heb nu het merk John van G (ca. €5,- p.s.). Het zijn hele kleine oogschaduwtjes maar laat je daardoor niet afschrikken want er komt heel veel kleur vanaf (wel mooi subtiel) en je kan er super lang mee doen! De kleur heeft er vaak mooie blinkertjes in zitten en is daarsoor niet saai mat van kleur. Het blijft perfect en super lang zitten! I love it! Alle oogschaduwtjes hebben dezelfde afmetingen en dat is handig want John van G. verkoopt handige meeneem ‘doosjes’ (met spiegeltje) in verschillende maten waar je zelf je eigen oogschaduwtjes in kan doen. Zo bepaal jezelf welke kleurtjes je meebeemt. Ideaal. Ik heb zelf zo’n ‘doosje’ waar er 3 in kunnen.

Geef een reactie

