Mijn oude kamer

Twee jaar geleden heb ik – nouja, met ontzettend veel hulp van mijn vader en moeder! – mijn kamer helemaal veranderd. Nieuwe gordijnen, nieuw behang, nieuwe plank boven m’n bureau, nieuwe vloerbedekking…  De indeling bleef hetzelfde, die kan ik niet veranderen. Mijn kamer heeft namelijk een best lastige vorm, een L, maar dan op z’n kop. Ik liet het allemaal een keer hier zien – de onderste vier zijn het, de ‘My Room Part …’. Ondertussen zijn er al weer wat nieuwe dingetjes, maar dat zien jullie wel weer verschijnen. Zo hou ik jullie up-to-date! Op mijn vaders (en moeders) computer vond ik een paar oude foto’s, toen we nog zo’n oude Kodak hadden, en dus nog heerlijk met een oranje datum in beeld, haha. Kijk mee!

Dit was mijn bureautje, dezelfde als die ik nu heb. Ik heb nu wel een andere stoel, gewoon een bureaustoel, en dit was een… eh… aparte houten (kinder?)stoel. Er stond een lampje met paarden erop (ik heb nu een spotje aan mijn plank, met een soort ‘knijper’ eraan waarmee je hem vast kan knippen), een knuffelpaard met ijzerdraad in z’n benen, een notitieboek met een paard erop, een foto van mij en m’n ‘vakantiepaard’, een geverfd koffieblik met pennen en potloden erin, plakbandapparaat en een grote ‘order’ die andersom staat ofzo met verschillende vakken waar ik stickers, knutselspullen, papier, notitieboekjes, een schaar enzo in bewaarde. Ik kan me nu eigenlijk niet meer voorstellen wat dáar allemaal in zat, en volgens mij gebruikte ik de helft niet eens, want ik zat niet zo vaak achter mijn bureau. Wat ik nog wel weet is dat ‘ie vol zat. Op mijn bureaublad lag ook nog een placemat met paarden. Mijn behang bestond uit heel veel paarden en op mijn muur had ik nog twee ‘vierkante plankjes’ – gelukkig zitten er foto’s bij – die ik had beplakt met van die glitterdingetjes (ik weet nog dat er een paar scheef zaten, dat vond ik altijd zo vervelend, haha. Pietje precies!), met paardenbeeldjes erin en een paarden- en Didldoosje erbovenop.
Naast mijn bureau stond een klein stoeltje met een knuffelhond erop en er hing ook een paardenkalender. Volgens mij hing die onderaan op mijn prikbord, maar dat prikbord staat niet op de foto.

Dit zie je als je binnenkomt. Een hoop roze! Aan de zijkant zie je van die kralentouwtjes, zo’n soort vliegengordijn. Ik kom me eigenlijk helemaal niet meer zo goed herinneren dat ik die had, maar nu ik het zo zie, weet ik het wel weer. Aan de muur aan de linkerkant (dat is maar een klein stukje) hing een klein kapstokje voor wat armbandjes, kettingen, een dromenvanger, een klein tasje…
Mijn vloerbedekking was een beetje met ‘stoppeltjes’, zandkleur met wit. Op de grond in het midden lag nog een kleedje in de vorm van een beer, how cute. Die ligt nu in de logeerkamer bij mijn opa & oma, haha. Achter mijn verwarming had ik zo’n klein windmolentje gehangen, die vond ik toen helemaal geweldig en heb ik pas weggedaan toen hij stuk was. Ik weet niet meer waar hij vandaan kwam ofzo, hij had volgens mij geen speciale betekenis, maar oké. Mijn gordijnen waren wit, heel licht en doorschijnend (ik sliep toen echt súper licht, nu juist heel donker, anders kom ik niet meer in slaap!) met elfjes erop.
In mijn vensterbank stond een plant (!), fluffy rood schilderijlijstje met ONZETTEND lieve foto van mij en m’n overleden witte kat, nog een klein lijstje met een hele oude foto toen ik like twee was en met mijn vader, moeder geloof ik, misschien nog mijn zus en opa (♥) bij de zandbak zat te spelen. (Ja, ik weet nog precies welke foto’s erin zaten, en ik kan het gelukkig ook nog een beetje zien, haha.) Dan nog iets …, en daarnaast weer een paardenbeeldje.

Ik vond het echt leuk om mijn oude kamertje weer even terug te zien! Ook al zijn de foto’s niet heel erg compleet, je kan je er wel wat bij voorstellen. Mijn bed was hetzelfde, ik had nog geen wastafel en op die wand stond een grote boekenkast waar ik wat boeken, prullaria en barbies had staan. (Onder de verwarming stonden trouwens ook vaak barbies…) Ik ben wel aardig veranderd. Als eerste slaap ik nu donker en wauw die prulletjes komen er nu écht niet meer in! Wel leuk voor een kind, maar nu vind ik dat niet meer wat. Ik was vroeger ook best een sloddervosje hoor, zo stond ik ook algemeen bekend. Nu kan ik nog wel eens thuiskomen en mijn spullen op de bank neergooien, maar in mijn kamer gebeurt dat niet meer zo snel! En ik vind paarden nog steeds heel leuk, maar dat is niet meer (tot niet) zo overduidelijk te zien in mijn kamer. Evenals het zachte roze, dat nu plaatsgemaakt heeft voor een mooie opvallende kleur groen, een beetje olijf. Nouja, dat was ‘m dus!

Wat vind jij van mijn oude kamertje? Heeft jouw kamer al een keer een totale make-over gekregen?

3 gedachten over “Mijn oude kamer

  1. Ah je oude kamer zag er echt uit zoals veel kinderkamers! Hihi, ik heb volgens mij ook nog wel foto’s van mijn kamer haha. Bedankt trouwens voor de tip, ik ga proberen om tussen de tekst streepjes te doen, ik heb dat eerst niet gedaan omdat velen dat doen. Maar het ziet er inderdaad nu erg verwarrend en chaotisch uit. Dankje 🙂

    Liefs, Romy

  2. Je oude behang was super schattig! 😛
    Mijn kamer heeft een paar jaar geleden een hele make-over gehad. Ik ben het ondertussen wel een beetje beu, maar ik ga volgend jaar waarschijnlijk op kamers en dan kan ik me daar eens goed in uitleven. ^^

Geef een reactie

