Schooltassen: most used

Als scholier sleep ik elke dag nogal wat mee. Behalve boeken, schriften, een agenda en een etui moet je ook denken aan eten (flesje, brood, fruit, toastjes o.i.d. en een rolletje pepermunt of mentos), een sleutelbos, zakdoekjes, spiegeltje, borstel, portemonnee, zonnebril en wie vult me aan? Die boeken lopen sowieso al vaak op tot vijf handboeken en vijf werkboeken, zoiets. Die gaan dus ’s morgens gelijk m’n kluis in, maar moeten op de heen- en/of terugreis wel passen in een tas die niet maatje handtas is. Daarvan heb ik (gebruiken is wat anders) er vier van. Allereerst liet ik deze zien die ik eerst gebruikte, vandaag de twee die ik het meest gebruik.

Schooltassen (2) -

Deze tas scoorde ik voor €3 bij de Primark. Geen nulletje erachter of eentje ervoor vergeten? Nop, drie simpele euro’s. Ik kocht hem omdat ik voor school naar het strand moest (geen normaal leuk dagje, maar heggen knippen in de duinen enzo… ‘maatschappelijke stage’), deze heeft een plastic laagje waardoor hij waterdicht is en er paste redelijk wat in, waaronder ook mijn kaplaarzen. Hij is dus best groot, maar het valt niet echt op. Ik vind het bovendien wel fijn omdat je er al snel heel veel ingooit, en dan is het fijn dat het gewoon allemaal past. Hij heeft alleen twee korte hengels, maar dat heb ik nog nooit als vervelend ervaren. Het is een goede stevige tas, wat je misschien niet echt zou verwachten. Toch draagt hij trouw mijn shitload aan boeken en spullen; het enige verschijnsel is de beginnende ‘knak’ in de stof/het plastic omdat hij vaak in die vouw zit.

Schooltassen (3) -

Deze tas heeft aan de binnenkant een vakje met een rits en aan de andere kant twee mobielvakjes. Daar stop ik vak mijn rekenmachine en pakje zakdoekjes in (ze blijven maar terug komen…), in het vakje met rits mijn sleutelbos (hoewel ik die in de loop van de dag vaak los erin mik, maar als ik net op school kom met een loodzware tas wil ik ‘m gelijk kunnen vinden). Wat mij betreft zouden er wel wat meer vakjes mogen zijn, maar ik red het er wel mee. Aan de beide zijkanten zitten trouwens ook nog twee vakjes, maar dat is gewoon een extra stukje stof waardoor je een klein openingetje hebt waar je iets in kan doen. Aangezien het buiten de tas is, zonder afsluiting en niet bijzonder groot gebruik ik die eigenlijk niet. Hij ziet er aan de binnenkant al wel een beetje vies uit, je kan hem in de wasmachine doen wat ik ook wel eens doe, maar echt helemaal schoon krijg je het niet meer.

Schooltassen (4) -

Het patroontje is lieflijk en vrolijk. Deze bloemetjes vind ik in het echt niet heel speciaal mooi, maar op deze tas vind ik ze wel hartstikke leuk.

Schooltassen (5) -

Dan hebben we deze tas, ook van de Primark. Daar ga ik tegenwoordig vaak heen voor tassen. Ze zijn hip, van nog best goede kwaliteit en goedkoop. Deze kocht ik voor €12, geen geld… Deze tas vind ik eigenlijk echt awesome, dat groen met bruin past goed bij mij. Hij is trouwens wel meer neongroen dan hij op de foto lijkt, zonder dat blauw dat je hier een beetje ziet. Die gespjes bij de korte hengels vind ik ook een leuk detail. Ze zitten maar aan één kant dus ze hebben geen nut, maar zien er wel leuk uit. Deze tas is wel iets minder stevig, de hengels zijn wat dunner en de tas is van stof zonder een plastic laagje. De korte hengels knakken dus al een beetje, oeps… Eigenlijk niet echt geschikt voor mijn zeven kilo schoolboeken. Hij past vaak ook niet meer echt dicht op de heen- en terugreis. Wil ik er nog wat langer mee gaan doen, moet ik deze toch echt bewaren voor de dagjes met weinig boeken.

Schooltassen (6) -

Zoals je ziet is hij nu dus 100% in gebruik, haha. De vakjesindeling is hetzelfde als bij de voorgaande tas, dat hoort gewoon bij de Primark. Hier past ook redelijk wat in, maar de vorm is wel wat onhandiger. Er liggen snel dingen onder mijn boeken, en dan moet ik mijn flesje water van wel heel ver halen. Ik sta er dan ook regelmatig lekker in te graaien… Onderop is het natuurlijk ook nog heel donker, dat helpt ook niet echt mee.

Dit waren ze voor deze keer. Allebei van de Primark, maar dat bevalt me gewoon goed. Ik vind het leuk om weer een nieuwe tas te kopen en te gebruiken en als je een hele dure koopt, is dat ontzettend zonde. Als je met eentje van 90 euro drie jaar doet (ik zeg maar wat), kan je daarvan ook ruim vier goedkope tassen kopen en telkens het euforische ik heb een nieuwe tas! gevoel hebben. And that’s what I like.

Welke tas vind jij het leukst? Ga jij voor dure of goedkope tassen?

Een gedachte over “Schooltassen: most used

Geef een reactie

