Because Saturdays are the best

Huh? Het is vandaag toch maandag? Ik zie het je al denken, maar ik heb er expres voor gekozen om dit artikel vandaag publiceren om weer eens te delen met jullie wat ik zaterdag gedaan heb (en op zondag was het de laatste van de maand, dus gereserveerd voor Picture it). Op de zaterdag doe ik namelijk vaak heel veel, maar dat vind ik dan helemaal niet erg. Want het zijn bijna allemaal leuke dingen en ik plan mijn tijd lekker zelf in, en dat vind ik nou zo fijn aan de zaterdag.

P1000444 -

Vrijdag had ik voor het laatst een drúkke vrijdag. 8:50 tot 15:30 school (alzeker in de derde hoef ik niet te rekenen op 14:40), uit school naar de manege, omkleden, pony opzadelen en rijden van 16:30 to 17:30. 17:45 tot 18:15 eten, douchen en om zeven uur weer weg naar de kerk voor vereniging (dat is om de week). Iets over half negen plof ik dan op de bank met het euforische gevoel ‘ik heb weekend!’ Maar ik ga nu dus in een andere les rijden, op de paarden, en dat is op dinsdagavond. (De dinsdag wordt dan wel druk: 16:00 thuis, 17:00 eten, omkleden en klaarmaken, 18:00 weg en rijden van half zeven tot half acht.) Dus de vrijdag wordt lekker rustig, wahoooo! Neemt niet weg dat de zaterdag favoriet blijft…

P1000412 -

P1000381 -

Mijn morgen verliep wel wat anders dan normaal. Ik werd om tien voor zeven al wakker, omdat mijn moeder een halfuur later weg moest. Vervolgens hoorde ik dat er lekkage was in de garage, omdat voor de carport het dak er half af was en dat daardoor misschien de dakbedekker niet kon komen. M’n vader stond dus om half acht al water van het dak af te scheppen en vervolgens te föhnen. Ik las mijn boek op een paar bladzijden na uit en maakte toen maar even ontbijt en vers sinaasappelsap voor mezelf, mijn vader en mijn zus terwijl mijn zus moest meehelpen. Na het ontbijt las ik een kwartiertje wat blogposten en om negen uur besloot ik te bloggen. Ik heb namelijk een heel lijstje met ideeën die ik wil uitwerken. In het weekend werk ik altijd lekker vooruit, anders haal ik het niet.

 P1000454_zps1e0ee210.jpg

Na drie kwartier (wat gaat de tijd toch altijd snel!) deed ik wat huiswerk. Om half 11 trok ik sokken, een vestje en hardloopschoenen aan (ik zat nog heel de tijd in mijn jogginsbroek), trommelde mijn zus op om naast me fietsend Personal Coach en tijdsbewaker te spelen en probeerde zonder door de dakbedekkers gezien te worden het huis uit te gaan. Ik overtrof al mijn mogelijke voornemens en rende een kwartier lang achter elkaar! Het was ook een lekkere temperatuur, niet zo bloedheet. Maar wauw, ik stond echt verbaasd. Ik doe het namelijk alleen maar voor de coopertest, niet omdat ik elke zaterdag hardloop. Ik denk ook wel dat mijn tempo iets lager lag dan op school omdat je niet ‘met de menigte mee’ rent, maar alsnog.

Eenmaal thuis douchte ik snel, kleedde me aan, maakte mijn gezicht schoon en deed mijn make-up. Om half 12 een eierkoek als verlaat tien-uurtje en daarna naar boven om nog wat te bloggen.

P1000449 -

P1000450 -

 P1000433_zps8cd87178.jpg

Ik lunchte met mijn vader en zus, daarna was het één uur en maakte ik wat foto’s voor een artikeltje, schreef nog wat (dit schrijft zichzelf ook niet vanzelf natuurlijk…), baalde enorm dat ik dus waarschijnlijk al mijn foto’s opnieuw moet gaan uploaden en twijfelde waar ik dat het beste kan doen. Ik las nog wat blogposts, en om iets voor twee pakte ik mijn Engels en aardrijkskunde er even bij, en toen moest het toch maar echt: presentatie Duits maken van twee tot drie minuten over een pretpark. De andere helft doet m’n vriendin, dus ik heb een paar zinnen en dan zij nog een minuutje en een filmpje en klaar. Hoop ik dan maar.

 P1000468_zps0d57176f.jpg

 P1000453_zpsfa846aea.jpg

De rest van mijn middag vulde ik met lezen uit een nieuw boek dat gelukkig lekker snel leest, filmpjes van YouTubers kijken, een beetje kletsen met mijn moeder die thuiskwam en me even klaarmaken. We gingen namelijk wokken bij de Chinees en ik heb foto’s gemaakt…

 P1000457_zps01b013d6.jpg

 P1000456_zps2124104d.jpg

 P1000459_zps0bf8a89d.jpg

 P1000464_zps37f487ee.jpg

 P1000467_zps052817e2.jpg
Echt HEERLIJK! Ik zat wel propjevol hoor, maar het is allemaal zo lekker, haha. Ik vind het fijn dat je zelf kan bepalen of je nog wat gaat eten, wat je dan wil eten, dat het onbeperkt is en dat je geen eeuwen hoeft te wachten op je eten. Bovendien is het dus gewoon heel erg lekker. De tomatensoep is echt mierzoet, maar wel zo lekker, de sushi is jammie, die loempia’s en andere gefrituurde dingen zijn ook lekker en wat ik voorheen eigenlijk nooit deed, wat erg, de wokdingen zijn ook lekker. Oh en het toetje ook. Ja jongens het was gewoon lekker. Moge het duidelijk zijn. (Wel vervelend dat je kleding er HELEMAAL naar gaat ruiken.)

Rond acht uur waren we thuis, even omgekleed en nog een Liefs uit… gekeken (dat Franse meisje leerde ZO snel Nederlands, respect!). Niet al te laat rolde ik weer moe maar voldaan mijn bedje in. Saturdays really are the best.

xoxo

Vind jij de zaterdag ook zo leuk, of heeft een andere dag jouw voorkeur? Wat deed je afgelopen zaterdag, wat doe je het liefst? Oh en wat vind je van zo’n artikel?

6 gedachten over “Because Saturdays are the best

  1. Pingback: 11 questions TAG/Liebster Award – Romana | Hesterly

  2. Pingback: Herfstvakantie | Hesterly

  3. Afgelopen zaterdag heb ik bijna de hele dag aan mijn huiswerk gezeten, wat nog steeds niet af is..
    Oe, pretparken in Duitsland, ik ben een keer in Europa Park en Movie Park geweest in Duitsland. Ik vind Europa Park echt awesome door de achtbanen :). Beetje jammer dat de rijen zo lang waren..

    Jummie eten ❤

  4. leuk artikel:)! ik heb zelf meer met zondag, zaterdag moet ik de hele dag werken dus nee.. niet mijn favoriete dag. Op zondag daarintegen kan ik heerlijk mijn gang gaan, uitslapen, filmpje kijken. Sunday’s good!

    • Ah ja, dan snap ik het wel! Ik ga op zondag naar de kerk, dat is mijn eigen keuze maar dan moet je toch weer op bepaalde tijden de deur uit. Dus daarom vind ik de zaterdag fijner, maar het gaat eigenlijk om het idee van ‘vrij zijn’ natuurlijk!

Geef een reactie

