Doel: sterkere nagels

Ik heb zwakke nagels. Zéér zwakke nagels. Ik ben een echt meisje-meisje dat houdt van beauty & make-up en ook van nagels lakken. Het is alleen een probleem dat na één schooldag er alweer een chip (stukje nagel zonder nagellak dus) te zien is. Douchen, heel de dag in de weer met schoolboeken, pennen, sleutels etc. doet er geen goed aan. En mijn nagels zijn dus zo zwak dat ze makkelijk ombuigen en de nagellak ‘breekt’, in stukjes scheurt en eraf bladdert. Alzeker als ze het al helemaal netjes hebben overleefd zonder beschadigingen, krasjes of patronen wekt dat aardig wat irritatie op.

nailproject (1) -

nailproject (2) -

 

Dit zijn mijn nagels, en ze zijn echt niet netjes. Velletjes op het roze gedeelte, en het witte is zeg maar ingegroeid in het roze. Vervolgens is de bovenste nagellaag nog weer afgebroken met een rafelig randje en ugh dat is gewoon lelijk, vinden jullie ook niet? Het ziet er niet verzorgd uit, dat is met rouwrandjes nog wel erger, maar geloof me: voor een vrouw is dit ook héél erg. Dan zou je zeggen, doe er nagellak op, niemand die het ziet! Maar het hoogteverschil blijf je zien en het brokkelt zoals ik hierboven al zei veel sneller af. Nagels maar half gelakt ziet er ook niet uit, dus eigenlijk zien ze er nooit echt verzorgd uit. Ik kan ze ook niet lekker lang laten groeien, want dan chipt de bovenste laag al weer, dus geen priegel nail-arts voor mij. Dat past gewoonweg niet.

En wat nu? In die twee maanden zomervakantie zijn ze redelijk uitgerust en hersteld en oh yeah, zagen ze er ook best mooi uit! In plaats van zeven waren er maar iets van twee met gespleten nagellagen en daar kan ik mee leven. Na een week school was dat hele effect al weer weg. Maar, het moet toch kunnen? Hieronder dus een paar dingen die ik ga naleven (en sommige eigenlijk al doe) wat mijn nagels betreft; let’s start the nail project!

Tumblr_m4d19z0zfd1rq0s8jo1_500_large

  • In plaats van knippen, vijlen en maar één kant op. Sowieso knip ik ze al nooit meer, want dan staat er druk op je nagellagen waardoor ze eerder splijten. Maar je moet dus eigenlijk ook één kant op vijlen zodat er helemaal geen splijtgevaar is en die regel ga ik dan ook maar invoeren. Een glasvijl in plaats van diamantvijl is nóg beter, maar ik weet niet of die er zo 1,2,3 komt.
  • Elke dag twee keer incrèmen. Oeps, dit ben ik de laatste tijd helemaal vergeten, eerst deed ik het nog wel eens… Maar vanaf nu: ’s morgens en ’s avonds (weet niet of ik dat ga redden, want er blijft toch altijd een vettig laagje achter waardoor je even niet zoveel kan) lekker incrèmen, en dan dus vooral mijn nagels, maar ook mijn handen zullen het wel fijn vinden met de winter voor de deur. Win-win situation!

Tumblr_lwvusgradh1qmbr3ao1_500_large

  • Geen glitterlak gebruiken (flakies mag wel!). Glitters zijn zéér hardnekkig te verwijderen en zorgen voor kleine beschadigingetjes op mijn nagels. Van al dat boenen worden ze ook niet blij, dus hoe leuk ook, deze lakjes parkeer ik even. Flakies zitten gewoon in de lak, dus die kunnen wel. (Haha, lijkt net alsof ik allergisch ben…)
  • Een blanke lak als berschermlaagje dragen. Nagellak is helemaal niet slecht voor je nagels, het beschermt ze juist een beetje! Daarom is het misschien handig voor mij om een laagje blanke lak te dragen (een kleurtje chipt weer etc., je hebt het al gelezen). Ik denk dat ik gewoon topcoat doe en geen nagelverharder, want dat laatste is ook niet altijd even goed geloof ik. Achjoh.

Tumblr_ll370x3yk81qir91zo1_500_large

  • Misschien ga ik me er ook aan wagen wat meer noten te eten (geen pinda’s – ik riep ook gelijk ‘M&M’s!’ -, dat zijn gewoon peulvruchten). Deze kunnen namelijk ook zorgen dat je de juiste voedingsstoffen binnen krijgt voor sterke nagels. Echter vind ik ze niet erg lekker, een beetje – heel erg – bitter…
  • Nagellakremover zonder aceton gebruiken, en niet te vaak per week. Wij hebben vrijwel altijd zonder aceton, maar de afgelopen tijd moesten we er even eentje opmaken die per ongelijk met aceton was. Maar dat wordt dus een no-go voor mij, ook al hoef je wel minder hard te boenen om het eraf te krijgen. Ook wil ik het niet te vaak gebruiken, want echt goed is het natuurlijk nooit.

Een hele lijst dus, ik hoop echt dat het hierna beter gaat! Ik laat jullie over een week of twee weken wel weer een paar foto’s zien denk ik. Ik hoop echt heel erg dat er verbetering in zit, tips van jullie kant zijn ook altijd welkom!

Heb jij sterke nagels of juist niet? Wat zijn jouw tips?

6 gedachten over “Doel: sterkere nagels

  1. Ik heb krak hetzelfde nagelprobleem als jij! Pffff, erg hé! Ik hou ook zoveel van nagellak, maar dat overleeft niet lang hoor 😦 maaarrrr sinds ik die allerbekende Lemony Flutter nagelriemcrème van Lush gebruik, is het toch al een pak gebeterd!

  2. oh, ik heb echt crappy nails! ik doe altijd heel hard mijn best om ze lang te krijgen en als ze dan éindelijk lang zijn — breken ze langzaam weer af 😦 de tips gaan zeker van pas komen!

  3. Oh, dat heb ik ook! Alleen niet zo erg, maar je moet het dan eruit groeien en dan knippen en dan vijlen. Want bij de laatste nagel foto’s en dan de linker dat groeit eruit en dan kan je het knippen en dan is het weer gelijk ;). Nagelharder gebruiken helpt ook wel en soms een buffer vijl gebruiken over je nagels heen ;). 1x per maand want je nagels worden namelijk dunner van dus een beetje zwakker. Maar meestal daarna zijn mijn nagels “gelijk” dus geen deukjes etc.

  4. Vroeger had ik ook wat zwakkere nagels maar de laatste jaren niet meer. Mijn tips zijn:
    – Niet te vaak nagellakken.. geef je nagels ook even een paar dagen of een week de ruimte om te ademen 😉
    – Regelmatig je nagels knippen met een goede nagelknipper
    – Soms een Nail harderner gebruiken (heb zelf die van de HEMA, bevalt goed)

Geef een reactie

