Like or dislike? herfst & winter

Het is in deze tijd de openingszin van ontzettend veel blogposten, maar jongens, we moeten er gewoon aan geloven: het wordt weer kouder en we gaan richting de herfst – maar daar zitten we eigenlijk al in – en de winter. Dat zorgt bij menig blogger nou eenmaal voor nieuwe inspiratie. Ik vroeg me af wat ik er nou eigenlijk van vind, van die winter. Heb ik er zin in? Of juist niet?

Sorry, maar de deur zit op slot en ik ben de sleutel kwijt!

Cute_red_bird_house-806_large

  • De kou. Ah, deze mag er wel tien keer op! Eerst is het nog best leuk, maar daarna ben ik het al vrij snel zat. Ik ben een echte koukleum dus na een kwartiertje fietsen zeg ik al hallo tegen bevroren tenen, bevroren vingers, bevroren neuzen (oh wacht, ik heb er maar eentje) en bevroren oren. Ik ben zelfs al naar school gegaan met moon-/snowboots met skisokken erin en skihandschoenen, en nog had ik het koud.
  • Wintervingers en -tenen. Dit komt ook door de kou, maar doe ik lekker even apart om maar uit te drukken hoeveel last ik ervan heb. Dit is een echt begrip, door de kou komt er geen bloed meer bij mijn vingertopjes en tenen. Vooral van mijn vingers heb ik afgelopen jaar superveel last gehad, rood en dik met bobbels die jeuken en pijn doen. En dan daarmee schrijven, goh nee echt fijn. Awh maar seriously, dit is niet fijn. Het ziet er ook niet uit… En het is niet zomaar weg, dat duurt ook nog even na de koudste periode.

7047531571_eb40a80b2d_z_large

  • Binnen ‘opgesloten’ zitten. Haha, niet dat de deur niet open kan hoor (die vriest als het goed is niet dicht), maar als je zomaar even naar buiten wil moet je je weer helemaal inpakken omdat je anders levend bevriest. Bovendien kan je niet buiten in de tuin zitten, daar is het natuurlijk veel te koud voor. Seasons come and seasons go, maar ik vind het toch altijd wel heel fijn om lekker buiten te zitten en te fietsen.
  • Grauwe dagen. Ik mis mijn vitamientjes van de zon die me vrolijk maken en wil ’s morgens door de kou en de donkerte mijn bed niet uit. Sorry, maar de winter is nou niet bepaald het vrolijkste seizoen en dat ís gewoon zo. Meer kan ik er ook niet van maken, haha!

Laat maar komen die winter!

Tumblr_lukzi4uhed1r4d4e5o1_500_large_large

  • De feestdagen. Daar heb ik wel weer zin in! Ik ben niet jarig in de winter, maar ik vind Sinterklaas, Kerst en Oud & Nieuw altijd zó gezellig. We doen thuis niet aan een kerstboom, maar nog wel best uitgebreid aan Sinterklaas. Niet alleen voor de cadeautjes, maar voor de sfeer. Vroeger vond ik het ook altijd helemaal geweldig, lang opblijven en dan cadeautjes (barbies!) en dan nog de nieuwe barbiefilm die we elk jaar kregen kijken. Nou, dan was de avond compleet! Ah, en alle kerstfilms en kerstliedjes…
  • Andere kleding dragen. In de zomer kan je soms vrij weinig met combineren, dan is het gewoon zo warm dat ik een zonnehemdje en kort broekje uit de kast pak en niks geen sjaals, blazers en leggings toevoeg. Dat kan nu weer wel, je kan dus weer wat creatiever zijn en mixen & matchen. Maar dat begint soms ook wel weer een beetje moeilijk te worden hoor, dan denk ik ‘geef me gewoon een simpel T-shirtje in plaats van die eeuwige laagjes!’

Tumblr_lumymfau1r1r536n1o1_500_large

  • Mooie natuur. Misschien een beetje wit en grauw, maar er zijn ook weer genoeg mooie dingen te vinden. Als je vingers er niet afvriezen is het dus zeker de moeite waard wat winterkiekjes te gaan schieten! Of een wandelingetje te maken. Alleen je ogen nog zichtbaar, sjaal om, muts op, handen in je zakken of in de handen van je vriendje, snowboots aan en kraken maar door die sneeuw. Sneeuwballengevechten, sneeuwpoppen… Of, als je het durft, een engeltje maken! (En laten we het er niet over hebben dat die sneeuw zo ontzettend rot fietst. Want als het goed is hebben we dan allemaal vakantie, ook al is die zes weken korter dan de zomer en verliest de winter ook op dit punt…)
  • Ander eten. Van snelle salades worden we niet warm en van in de keuken staan wel, dus kom maar op met de hutspot, zuurkoolstampot, boerenkoolstampot, rookworst, gehaktballen, homemade erwtensoep, pannekoeken, nog warme koekjes, stroopwafels en chocolademelk. Goh ja, dat vind ik helemaal niet erg.

Tumblr_lvlgxknm2d1r4gk8oo1_500_largeEigenlijk duurt dat nog best wel even…

Zo, dat was mijn lijstje! Wel redelijk compleet zo denk ik. Heb ik er dus zin in? Mweh, gemengde gevoelens. Qua sfeer: zeker! Qua weer: eeeeh niet echt. Maar focus on the good things, law of attraction en al die dingen en wie weet wordt deze winter wel de beste ooit! (Oh en trouwens: schaatsen hoort bij mij niet bij de leuke dingen. Haha, heel erg leuk hoor allemaal, maar ik kan het niet. Vorig jaar met school was echt een ramp. Sorry, maar dat is echt niet aan mij uitbesteed. Een uurtje op het ijs staan in de hele winter vind ik genoeg… Ik doe de koek & zopie wel!)

Heb jij er zin in? Wat zijn je redenen?

Geef een reactie

