Mijn ‘slechtste’ karaktereigenschappen

Slechte karaktereigenschappen, iedereen heeft ze wel. In deze post had ik het al over mijn goede door middel van een test, en dan is het nu tijd voor de andere kant! Best een persoonlijk iets, maar als je met me omgaat merk je dit denk ik ook al snel genoeg, dus vandaag leren jullie me nog beter kennen. Ik denk ook dat je slechte kanten niet echt een probleem zijn, dat je ze weet en erkent is al heel belangrijk en ik wil er natuurlijk ook wel wat aan doen, maar dat lukt niet zomaar natuurlijk.

  • Ik mopper 

Als alles goed gaat (en dat is ook wel vaak zo), dan waardeer ik dat heel erg en ben ik ook wel vrolijk enzo. Maar soms gaat het niet goed, voel ik me blèh en dan mopper ik. Dan ben ik echt chagrijnig en het tegenovergestelde van vrolijk. Nou moppert iedereen weleens, maar het probleem is dat ik mezelf hier niet zo goed overheen kan zetten en ik blijf ook vaak hangen in die buien.

stress -

  • Ik stress net iets te veel

En dat is wel echt irritant hoor. Ik maak graag planningen en to-do lijstjes, want ik hou van overzicht. Wat moet ik nog doen? Hoe lang duurt dat ongeveer, en hoeveel tijd heb ik nog? Moet ik dan hard doorwerken, of kan het wat relaxter? Maar als het dan veel is, en ik heb niet zoveel tijd, dan stress ik ‘m wel. Want ik wil wél alles af en alles goed doen. Huiswerk, bloggen, blogs lezen, eten, douchen, tv-kijken en nog allerlei kleine dingetjes. Vaak krijg ik het wel af, maar dan vergroot ik het allemaal in mijn hoofd. Dat leeuwen en beren zien heb ik wel een beetje van mijn vader…

  • Ik schuif de schuld graag op anderen af

Ik weet niet eens echt waarom, maar ik denk dat ik mijn fouten niet wil erkennen ofzo. Als er iets gebeurt roep ik al best snel ‘ja, maar! ….. ‘ en dan weet ik zelf ook wel dat diegene er echt geen fluit mee te maken heeft. Ik verzin wel altijd even heel snel een reden, dat is nog best knap, toch? Haha nee, ik ben hier niet echt trots op hoor.

Tumblr_lijkfqyk911qdabzno1_500_large

  • Ik kan dingen goed voor me uitschuiven

Ik denk dat elke scholier hier wel mee bekend is, haha. Ik vind leren op zich niet zo erg, maar als het voor een toets van morgen is staat er toch wat meer ‘druk’ op. Ik bedoel, dan is het wel handig als je het ook goed leert, wil je een goed cijfer halen. Daar heb ik nooit zin in, dus dan doe ik álle mogelijke dingen, behalve dat. En uiteindelijk doe ik het wel, maar niet echt graag. Als ik het gewoon als eerste zou doen, zou ik een veel leukere middag hebben, maar eh zo werken onze hersens dus blijkbaar niet.

Ik denk dat dit wel was wat ik zo snel kon bedenken. Ik irriteer me ook best snel, maar eigenlijk heb ik daar de laatste tijd niet echt last van, dus dan wil ik hem er ook niet met zoveel nadruk tussen zetten. Ik hoop dat jullie me nog wel een beetje aardig vinden, haha! Maar op mensen die ik niet zo goed ken schuif ik de schuld niet af, en de andere dingen laat ik ook niet zoveel merken, alleen bij de mensen die ik echt goed ken. Dus jullie zullen er eigenlijk niet veel van merken 🙂

Wat zijn jouw ‘slechte’  karaktereigenschappen?

4 gedachten over “Mijn ‘slechtste’ karaktereigenschappen

  1. Nou, het valt allemaal best wel mee met je hoor. Je mamma en ik maken ook graag lijstjes, maar is dat een slechte eigenschap? Ik vind eigenlijk van niet.
    Zo houd je tenminste een beetje overzicht.
    En leeuwen en beren op de weg zien: ach, zoveel mensen hebben dat. Is dat slecht?

    Echte slechte eigenschappen zou ik zeggen zijn b.v. liegen en bedriegen en dat mensen je niet kunnen vertrouwen. Of kletsen over één van je vriendinnen, dus roddelen.

    Uitstellen van dingen verdient niet direkt de schoonheidsprijs, maar ik denk dat we daar allemaal wel eens last van hebben!! Ik tenminste wel hoor.

    Dus: niet getreurd, je bent een lieve meid.

    • Haha, dat weet ik hoor! Daarom heb ik slechtste ook tussen aanhalingstekens gezet, het is niet zo letterlijk bedoeld maar zo snapt iedereen wat ik bedoel.

Geef een reactie

