HAPPY situations

De vervelende dingen in het leven worden gelukkig ook vaak afgewisseld met (ontzettend) leuke dingen. Dipjes herkennen me allemaal wel, maar het is misschien leuker om je te focussen op de leuke dingen en momenten. Dat je een gat in de lucht wilt springen en je gewoon gelukkig voelt, dat zijn nou echt momenten om te onthouden! Vandaag vertel ik jullie over een paar situaties waar ik me al snel heel gelukkig door voel.

Tumblr_m06m3lkpti1rp4leio1_500_large

Ik heb er vaak geen zin in, maar achteraf is het altijd heel erg gezellig op cath en vooral vereniging (allebei van de kerk). Ik heb een leuke groep met twee meiden waar ik echt bevriend mee ben en nog twee die ik ook heel aardig vind. Ook de jongens zijn een keer niet zo stil en saai als op gymnasium (nee, ik discrimineer niet) en het is gewoon altijd heel gezellig. Dat maakt het minder een ‘moetje’ en bovendien lijkt ’s avonds op de fiets alles grappiger dan overdag. Hè Bren.

Tumblr_l7bxw5wt5w1qd8sy5o1_500_large

Ik ben af en toe best een bangeschijterd. En het handige is dat ik paard rijd en dat juist daar best wat durf voor nodig is. Bij de pony’s reed ik in een les waar drie vriendinnen van me en ik de beste waren (no arrogance, er was echt een groot niveauverschil) en de moeilijke pony’s moesten wel lopen, en wie waren de gelukkige? WIJ! Bij mij schieten alle pony’s veel vaker weg dan bij anderen (maar ik blijf wel bijna altijd zitten) en er zijn er dus echt een paar dat ik denk van, ik wil niet op jou rijden… en daar zit ik het vaakst op. Vooral dat ene Fjordje waar ik al drie keer afgevallen ben is echt niet mijn favoriet. Het gaat eigenlijk altijd wel goed, en ik leer wel heel veel van die lessen. Het gevoel als ik eraf stap en ik heb een goede les gehad is dan ook superfijn. Dat geeft me echt zo’n kick!

Tumblr_lmiy82cryu1qbuhado1_500_large

Soms baal ik ontzettend van school, het moeten, het huiswerk en de zware tas. Maar soms is het ook best leuk. Dan draai ik mijn lesjes (en gaan ze zonder te veel saaiheid best snel voorbij), maak ik mijn toetsen goed en krijg ik leuke cijfers terug, loop ik van lokaal naar lokaal en groet ik alle lieve en leuke meiden die ik tegenkom, voel ik me net een robot die een chip met informatie ingebracht krijgt en bedenk ik me dat ik steeds slimmer wordt en dichter bij mijn examen kom, praat ik met leuke mensen, hangt er een gezellige sfeer en lach ik. Ja, vooral als mijn huiswerk dan nog even meevalt, is het leuk. En het klinkt misschien stom, maar als je dan als derde klasser lekker zelfverzekerd door de school loopt heb ik soms echt een ‘niemand-kan-me-wat-maken” gevoel.

Tumblr_lyzhtourcc1qimturo1_500_large

Waar ik ook blij van word is een fijn nummer draaien. Ik ben echt geen muziekfreak, ik hou ook gewoon van stilte. En ik vergeet het telkens nieuwe liedjes aan te zetten enzo op YouTube, ik weet nooit welke. Maar als ik er eenmaal ééntje heb gevonden die ik leuk vind, kan ik hem wel tien keer achter elkaar afspelen. Meestal luister ik gewoon radio, maar het is toch wel veel fijner om een liedje te kunnen luisteren dat je zelf helemaal te gek vind. En sommige liedjes geven me écht een heel goed gevoel!

Tumblr_lke4dsggen1qzjm43o1_500_largeEen beetje jammer dat die hond er niet bijgeleverd wordt…

Weet je wat nou ook zo leuk is? DE ZATERDAG! Vanaf het moment dat ik vrijdagavond mijn bed in duik heb ik echt zo’n yes, yes gevoel en wil ik het liefst dat het gelijk zaterdag is. Want dan… word ik eindelijk een keer op mijn eigen tijd wakker, slaap ik uit, lees ik, kan alles op mijn gemakje, spreid ik mijn huiswerk over de dag uit en blog ik een hoop. Meestal voel ik me zelfs nog productiever dan op een normale schooldag en tja, dat is gewoon hartstikke leuk. En fijn. Een beetje jammer dat het weekend maar uit twee dagen bestaat, maar dat nemen we maar even voor lief.

Dit was het wel zo’n beetje, maar eigenlijk kan ik nog wel een heel lijstje verzinnen. Shoppen, een leuke outfit ontdekken (en dragen), een feelgoodfilm (of Over de Kook! Ge-wel-dig kookprogramma) kijken, naar de bieb gaan voor een hele hoop leuk leesvoer, vlagen van inspiratie voelen opkomen, lachen om/knuffelen met m’n lieve kater Coco, een leuk boek lezen, reacties van jullie krijgen en hoge bezoekersaantallen zien, lekker (uit) eten, verheugen op leuke vooruitzichten, gezelligheid met familie, de (eerste) zon(nestralen)… Heel erg veel dus, want ik zou met gemak nog eventjes door kunnen gaan, maar ik dwing mezelf om nu maar even te stoppen. En die onverwachte momentjes dat je je opeens zo blij voelt, moeten we natuurlijk ook niet vergeten te noemen. Sommige dingen zijn echt heel rot, maar van deze dingen kan ik dan ook wel weer volop genieten!

En het moment dat de shampoo eindelijk uit mijn prikkende ogen is als ik aan het douchen ben is ook altijd fijn. Maar daar word ik niet gelukkig van, want dat zou gewoon niet moeten gebeuren.

Welke gebeurtenissen geven jou een ‘oh the joy’/’I love my life’/‘Let’s record this moment and turn it on replay’ (is trouwens maar goed dat dat niet kan, want dan zou je nooit meer nieuwe leuke momenten hoeven te beleven) gevoel?

2 gedachten over “HAPPY situations

Geef een reactie

