TV-programma’s die ik op het moment kijk

Ik ben niet echt een tv-freak, met een computer kan ik veel meer. Je zal mij dan ’s middags ook nooit achter de tv vinden, en sowieso nooit alleen. Misschien als ik er één op mijn kamer had dat ik dat meer zou doen, maar eigenlijk vind ik dat ook niet nodig. Als ik tv kijk, en dat is elke avond van ongeveer kwart over acht tot kwart over negen, is dat altijd met mijn moeder, zus en mijn vader zit er ook eigenlijk altijd wel bij. We kijken ook eigenlijk alleen maar opgenomen programma’s, live zijn vaak heel onhandige tijden of er is weer niks. Zo heb je altijd wat (geloof me, veel te veel!), en vandaag laat ik zien wat ik dan vooral kijk (alleen de programma’s die op dit moment aan de gang zijn).

Boer zoekt vrouw
Zondagavond 20:20, Nederland 1

Een echte all-time favourite, dit kijk ik al best lang. Het is gewoon leuk voor alle leeftijden, vind ik dan. Een beetje voorspellen welke vrouwen (tegenwoordig ook mannen) bij ze passen, welke ze gaan kiezen, en waar ze echt géén toekomst mee op kunnen bouwen – en om welke redenen. Het is gewoon best leuk om je in iemands liefdesleven te verdiepen, en te zien dat op elk potje een dekseltje past, want sommige mensen… tja, die vind ik gewoon een beetje apart. Yvon Jaspers presenteert het ook altijd heel leuk.

So You Think You Can Dance
Zondagavond 20:00, SBS6

Ik ben niet zo’n fan van talentenjachten, dit is ook de enige die je voorbij zal zien komen. Ik vind ze altijd een beetje hetzelfde en te lang, dit heb ik alleen over voor SYTYCD. Dansen vind ik veel leuker dan zingen, er gebeurt gewoon meer en is meer te zien. Want anders zette ik de radio wel aan, of ben ik nu heel gemeen? Dansen vind ik ook knapper/moeilijker, ook al kan ook niet iedereen zingen (kuch kuch…). De jury maakt er altijd wat leuks van (alleen die Belgische vrouwelijke presentatrice vind ik een beetje apart!) en de audities vond ik niet het leukst, maar bootcamp en de liveshows wel. The Ultimate Dance Battle vind ik trouwens ook een erg leuk dansprogramma!

Over de Kook
Elke werkdag 16.05, RTL4

This is love! Een kookprogramma waarin amateurkoks een week lang (vijf dagen) in het restaurant van, en onder leiding (lijding) van chef Robert Kranenborg koken. Eén dag helpen ze zijn dochter Priscilla in de bediening, de andere dagen nemen ze het voor-, tussen-, hoofd- en nagerecht op zich. Er gaat altijd een hoop mis, er is last van enorme tijdsdruk en de andere apparaten helpen ook niet mee. Toch gaan er vaak mooie bordjes uit, met lekkere gerechtjes. Maar de gasten – die het cijfer bepalen – zijn streng, en als de chef iets lekker vindt, vinden zij vaak iets heel anders. Ik vind dit echt een geweldig programma en ben echt een beetje een addict! Je kan trouwens ook zelf eten in dat restaurant, De Beemster in Amsterdam.

De Modepolitie 2.0
Maandag 21:30, RTL5

Dit is eigenlijk best een fout programma. Thijs Willekes en Manon Meijers gaan de straat op om mensen te scouten die ze er echt niet uit vinden zien. Het foute is dat ze er dan op af stappen met de uitroep ‘Stop! Modepolitie!’ en hun hand als een stopbord naar voren duwen. Elke keer schiet er weer tien keer door mijn hoofd ohh, wat is dit fout, die arme imago’s van die presentatoren of ben ik de enige die er zo over denkt?. Vervolgens worden de mensen volledig gemake-overd, een beetje jammer aan dat soort programma’s vind ik altijd dat ze de grenzen van die mensen echt overschrijden en ze in een catwalkoutfit stoppen die ze in het echt nooit zouden dragen. Ze stralen een avondje, maar daarna neemt het volgens mij snel weer af… Maarja, wel leuk om te zien hoe fout mensen erbij lopen en hoe knap ze dan kunnen worden.

Liefs uit…
Donderdag 20:30, Nederland 1

Ook dit wordt gepresenteerd door Yvon Jaspers en gaat over – jawel: liefde. Ze volgt acht stellen die hun grote liefde in het buitenland hebben gevonden. Ik verbaas me er over wat mensen er soms voor over hebben. Moslim worden, verhuizen naar een totaal ander land, wat betekent: wennen aan cultuur, klimaat, taal en iedereen achter laten. Ik weet niet of ik dat zo snel zou doen hoor… Het is dus wel leuk om te zien hoe dat allemaal verloopt, en wat ik me altijd afvraag is of ze als de relatie – misschien juist wel door dat alles – stuk loopt, in Nederland blijven wonen of weer terug gaan naar hun eigen land. Maar het is natuurlijk leuker als ze gewoon happily ever after doorleven!

achter de voordeur -

Achter de voordeur
Zaterdag 19:30, Nederland 2

Dit programma is niet super favoriet bij mij, maar ik kijk vaak wel mee als mijn moeder deze wil kijken en mijn zus en vader zijn er even niet (dit komt wel eens voor op vrijdagavond ofzo) en eigenlijk is het wel leuk. Mensen van het programma gaan met een foto de buurt door en vragen aan mensen of ze de persoon op de foto herkennen. Daarna wordt gevraagd of ze een kijkje in het huis van de fotopersoon willen nemen. Veel mensen reageren met nu? of nee, niets voor mij!, mij lijkt het juist wel leuk. Gelukkig kan ik meekijken via de tv. Het zijn vaak uiteindelijk maar twee gezinnetjes of stelletjes die gaan kijken. De fotopersoon heeft een dvd opgesteld met informatie, die draaien ze dan af. Vaak hebben ze een heel heftig verhaal meegemaakt. Er hangt een verborgen camera in het huis, en de fotopersoon kan dus meekijken. Uiteindelijk ontmoeten ze elkaar ook, en ik vind dit wel een leuke manier om mensen kennis met elkaar te laten maken en dichter bij elkaar te brengen.

Dit waren de meeste programma’s wel weer, denk ik. Ik kijk nog wel meer, nu schieten Je zal het maar zijn, Jong, Puberruil en Bestemming Onbekend me ook nog te binnen, maar ik denk dat jullie daar wel een aardig idee bij hebben of wel eens gezien hebben. Dit artikel wordt bovendien al veel te lang, haha. Ik kijk volgens mij wel een beetje ‘andere’ programma’s, voor mij geen Nickelodeon of Disney XD ofzo, dat is ook niet echt iets voor mij. Series en films vind ik ook heel erg leuk, maarja, niet alles past hier nog bij haha!

Nu ben ik natuurlijk ook heel erg benieuwd wat voor programma’s jullie zoal kijken, dus laat vooral een comment achter!

Follow my blog with Bloglovin

4 gedachten over “TV-programma’s die ik op het moment kijk

  1. Ik kijk ook naar Over de kook, Liefs uit en BZV! Er leuk straks begint het weer 🙂
    Daarnaast vind ik veel programma’s leuk maar ga er niet altijd voor zitten hoor..
    Kookprogramma’s zoals: Masterchef, Topchef tegen Sterrenchef, Nigella Kitchen, Wie is de Chef?
    Woonprogramma’s zoals: Een nieuw huis in 60 minuten, Extreme Home makeover, de grote verbouwing.
    Overig: Sterren op het doek, Cash op zolder, Spoorloos, Tussen Kunst & Kitsch.

  2. Als ik tv kijk, wat ik niet super vaak doe, vind ik het altijd leuk om Expeditie Robinson, So you think you can dance, The ultimate dance battle, Boer zoekt vrouw, Wie is de mol, Over de streep en/of The voice of Holland te kijken (als ze op tv zijn natuurlijk!). Stiekem zijn dat eigenlijk nog best veel programma’s.

Geef een reactie

