Review: badthee

Theeleuten (en anderen) opgelet! Vandaag breiden we het assortiment uit. Niet met een ander smaakje, maar met een totaal andere variant. Wat ik jullie ga laten zien, is thee voor in bad. Niet op de ‘we zetten een heel bad vol en dan kan je gewoon even een kopje thee scheppen want ik drink toch sloten thee per dag’manier, want dit is thee die je in het badwater laat trekken en daarna ga je badderen in thee. Dat klinkt goed, toch? Ik testte het uit!

 P1000508_zps0112a4dd.jpg

 P1000511_zps5b4dc06f.jpg

Het zakje zat nog in een plasticje. Het is wel echt groter dan een normaal theezakje natuurlijk, ongeveer vier of vijf keer groter. Het touwtje in combinatie met het blauw met witte kaartje eraan doet me denken aan iets zeemannenachtigs, haha. Aan de buitenkant is niet zoveel te zien, ik ben natuurlijk heel benieuwd naar de werking!

 P1000514_zps2e45ff84.jpgVolgens mij is het ‘een heerlijk geurend bad DAT’, want bad is onzijdig…

 P1000513_zps40148565.jpg

De ingrediënten zien er goed uit, allemaal maar natuurlijke kruiden. Ik heb ook wel eens van een groene thee masker gehoord voor je gezicht, dus dat dat goed is weet ik sowieso. Even wat informatie:

Hibiscus: bevat ijzer, vitamine C en antioxidanten. Eetlustbevorderend, tegen hoge bloeddruk, versterkt het immuunsysteem, stimuleert de bloedsomloop, verbetert de vetstofwisseling en gaat overgewicht tegen, stimuleert vaatverwijding, tegen hart- en vaatziekten en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Rozemarijn: bevat antioxidanten, kamfer en rosmaricine. Is goed voor je bloedsomloop (goed voor haar en geheugen), verwarmt koude en stramme ledematen, werkt ontsmettend en een beetje pijnstillend.
Lavendel: belangrijkste is toch wel de geur. Stimuleert de bloedsomloop, is goed voor de hoofdhuid, de geur is rustgevend en opbeurend, vermindert pijn bij reumatische aandoeningen, huidhelend.
Kamille: bevat etherische olie, bitterstoffen, looistof, slijmstof, salicylzuur, flavonen, ijzer, vitamine B en vitamine C.  Kalmeert, geeft rust, helpt bij ontstekingen en slecht helende wonden.
Citroenmelisse: bevat verschillende soorten vluchtige olie (waaronder citronella), flavonoïden en polyfenolen (krachtige antioxidanten). Ontspant, verdrijft spanning, verkoelt, verbetert het geheugen, werkt vochtafdrijvend en gaat aderverkalking tegen.
Groene thee: bevat Provitamine A, Vitamine A, Vitamine B1, Vitamine B2, Vitamine B12, Vitamine C, Vitamine E, Vitamine D, Caroteen, Calcium, Chroom, IJzer, Kalium, Kobalt, Koper, Mangaan, Magnesium, Molybdeen, Natrium, Nikkel, Fosfor, Tannine, Theobromine, Theofylline, Selenium, Strontium, Zink  en vele verschillende aminozuren ofwel eiwitten. Stimuleert, versterkt het immuunsysteem, verdunt het bloed, bevordert de spijsvertering, helpt bij cariës en tandvleesontsteking, verhoogde bloeddruk, maagklachten,verouderingsprocessen, verhoogde cholesterolwaarde, diabetes, hart- en vaatklachten en kanker.

Wow, wat veel! De ‘hoofdconclusie’ die je eruit kan trekken is dat deze kruiden een lekkere geur hebben waardoor je ontspant en ze bevatten veel vitaminen en antioxidanten. Echter neem je ze natuurlijk niet in als je in bad gaat, dus ik weet niet of deze dingen ook allemaal gelden als je het zo gebruikt. Bij de lavendel heb ik de werking vanaf buitenaf overgenomen, maar dat stond er niet bij elk kruid bij.

 P1000510_zpsc9f4d361.jpg

Wat ik ervan verwacht: een toch wel redelijk sterke geur die ook daadwerkelijk zo ruikt dat je erdoor ontspant en misschien ook nog een zacht huidje na afloop. Dat weet ik alleen niet zeker, ik als leek heb geen idee of die kruiden ook van buitenaf op je huid werken.

De laatste paar foto’s zijn genomen in de badkamer en dus van slechtere kwaliteit aangezien daar geen zonlicht/raam is
 P1000552_zps32123565.jpg P1000556_zps09ae0513.jpg

Ik deed eerst een laagje heet water in het bad en daarna vulde ik het aan met kouder water zodat het op een goede temperatuur kwam. Waar het badwater een volgens mijn vader ‘onbestemd kleurtje’ kreeg, liet het theezakje zelf roze drupjes achter. Ik rook niet echt veel, toen ik het theezakje uit het plastic zakje haalde kwam me nog wel een kruidig geurtje tegemoet, maar eenmaal in het water niet. Wel ene dikke fail was dat het theezakje – dat ook niet echt van een stevige stof was – scheurde. Ik had geen zin in een bad vol kruiden, dus heb ik ‘m maar weer dichtgeplakt met plakband. Niet echt ideaal. Maargoed, the proof of the pudding is in the eating!

 P1000560_zps7ca4be75.jpg

Maar neh, deze pudding was niet erg lekker. Er kwam geen enkele geur vanaf, als ik hem dicht bij mijn neus hield dan rook ik het wel, maar dat was een kruidige theegeur die ik eigenlijk niet eens lekker vind. Mijn huid is er ook niet echt zacht van geworden, en tussen mijn rechterbeen dat ik heb ingesmeerd met het theezakje en mijn linkerbeen waarbij ik dat niet deed, voel ik geen verschil. Ik vind het idee erg leuk, maar ik vind het niet echt werken. Doe mij maar een bruisbal of gewoon badschuim: hallo schuim en lekker geurtje, dag losse blaadjes, gepruts en niet aanwezige geur. Ik vind het jammer dat de dingen die ik review soms zo negatief uitpakken, veel liever spoor ik jullie allemaal aan nú naar de winkel te rennen, maar soms is dat nou eenmaal niet zo natuurlijk.

Over de prijs weet ik niks, aangezien mijn moeder hem gekregen heeft en er ook geen merk op staat. Volgens mij is ‘badthee’ redelijk algemeen namelijk.

Heb jij ervaring met badthee?

4 gedachten over “Review: badthee

  1. Pfoe, ik kende het eigenlijk nog niet – badthee. Lijkt me wel grappig eruit zien, maar ik snap wel dat je niet in een bad vol met thee en kruiden wilt zitten haha. Nouja, zelf zou ik het niet snel proberen. Dan zou ik eerder voor zo’n lekkere bruisbal van Lush gaan 😀

  2. Het lijkt mij wel apart om in een bad vol thee te zitten haha, klinkt mwahh voor mijn gevoel, wel duidelijke foto’s 🙂
    Liefs, Nina

Geef een reactie

