Herfstvakantie

Wiehoee, het is al weer herfstvakantie! Dat ging snel zeg, maar aan de andere kant voelt het ook al wel weer heel lang geleden dat ik nog vakantie had. ZOMERvakantie wel te verstaan, werp één blik naar buiten en je snapt wel dat dat echt héél erg lang geleden is. Het is nu namelijk 18:47 en ik zit met een lampje aan omdat ik anders het toetsenbord niet kan zien… Maargoed, aankomende week ben ik dus vrij en daar heb ik al heel veel zin in! (En het is wel nodig, want mijn boeken heb ik al weer ergens in een hoek van mijn kamer gegooid ‘misschien dat ik jullie er straks nog bij pak’… oeps!) Benieuwd wat ik ongeveer ga doen?

Tumblr_m6cmqrf8zf1qmur2ao1_500_large

Denk je vakantie en geen school te hebben, moet je alsnog dingen voor school doen… Voor het einde van dit jaar moet ik vijf Engelse boekjes hebben gelezen en er een verslagje bij hebben gemaakt. Het hoeft niet helemaal perfect, want mijn leraar floddert het toch maar een keertje door, maar het moet wel. Doordeweeks kom ik er eigenlijk echt niet aan toe, dus vakantie, dit is een Engels boekje en Engels boekje, dit is een vakantie. Ik heb er al eentje gedaan, dat ging wonderbaarlijk snel. Nu nog een in de herfst- en twee in de kerstvakantie en dan lukt die ander vast ook wel. Op zich is het nog best leuk om te doen, alleen het zijn allemaal zulke stomme boekjes uit de jaren 90…

Voor de rest heb ik voor na de vakantie ook nog een godsdienst en een biologie verslag staan, die van godsdienst heb ik al bijna af maar die van biologie moet nog wel. Dat is gelukkig maar één A4’tje, en het moet gaan over de verschillende soorten olifanten en hoe dat kan komen door de evolutie enzo. Voor vereniging van de kerk wil ik mijn inleiding ook maar vast gaan maken, dus ehh ik word nog slim in mijn vakantie! De rest van het gewone huiswerk valt wel mee, de docenten hebben een keer rekening met ons gehouden. YAY FOR THAT!

Tumblr_mbswwdntqq1rrc81po1_500_large

Vrijdag hebben we een geslaagd verrassingsfeestje voor mijn opa & oma gehouden omdat ze 45 jaar getrouwd waren, vandaag ben ik bij mijn andere familie op anderhalf uur afstand rijden met de auto. Maandagavond moet ik paardrijden (inhalen omdat ik afgelopen dinsdag maar een kwartiertje kon rijden, mijn paard had nieuwe hoefijzers maar die zaten waarschijnlijk niet goed), evenals dinsdagavond. Woensdagavond gezellig uit eten met de buren (wokken, weer in dit restaurant (even naar onder scrollen)), vrijdag is m’n zus jarig en wordt ze zestien (zaterdag – maandag is ze trouwens weg, dus dan ben ik alleen haha), zaterdagavond ben ik op de manege voor een Halloweenproef waaraan wat vriendinnen meedoen. Ik wil nog wel wat afspreken met een vriendin en waarschijnlijk nog een dagdeeltje shoppen. Dus nee, ik denk niet dat ik me erg ga vervelen!

Natuurlijk ga ik me ook weer volledig uitleven op de standaard dingen die ik (in het weekend) graag doe: uitslapen, lezen want dat is er de laatste tijd flink bij ingeschoten, lekker vooruit bloggen en filmen, blogs lezen en we ‘moeten’ ook even veel tv kijken, want we hebben ontzettend veel opgenomen staan en het wordt alleen maar meer (boven de 80 programma’s, oeeps). Het past allemaal wel op dat ding maar straks zitten we een programma opgenomen in de zomer in de winter te kijken… Is op zich niks mis mee natuurlijk. Maar toch.

Tumblr_mb4emkpntd1reml8ao1_500_large

Oh en stiekem, gaat er waarschijnlijk nog iets leuks gebeuren… Iets waar ik ook veel tijd mee kwijt zal zijn, want ik gok dat ik het allemaal tegelijk wil uitvogelen. Ook daar gaat een hoop denkwerk aan te pas komen, maar ik heb er wel super veel zin in. Heb je al enig idee? Ik houd het nog even geheim!

Zoals elke vakantie wordt ook deze weer een mengelmoes van niets doen en uitrusten, maar ook van productiviteit aan de blog- en aan de schoolkant. Zo breng ik mijn vakanties gewoon het liefst door. Ik weet zeker dat deze week weer voorbij gaat vliegen, dus ik ga er wel van genieten – hoop ik. Van de herfstvakantie vorig jaar heb ik gek genoeg echt nog een ‘screenshot’ in mijn hoofd zitten, ik ontdekte toen net Culy.nl en alle andere foodblogs en surfde daar heel veel op rond en de muren werden bloesemwit geverfd. Ik weet niet waarom, maar dat is echt blijven hangen!

Hoe ga jij je herfstvakantie invullen (of misschien heb je deze al gehad)?

5 gedachten over “Herfstvakantie

  1. Mijn vakantie is alweer bijna voorbij ;-;. Ik heb echt meer tijd nodig om te leren, bijna de hele vakantie vezig geweest voor mijn Se’s voor over twee weken. Heel veel plezier met je vakantie, ben benieuwd naar je geheim^^

  2. Ik heb mijn herfstvakantie al gehad, maandag moet ik weer naar school. Ik heb de hele week aan mijn blog gewerkt, me verdiept in html en css en gewerkt aan een project, waar ik niet verder over kan uitweiden.

Geef een reactie

