Veranderingen & DIY’s in mijn kamer

In mijn kamer kan niet veel veranderd qua inrichting, maar af en toe heb ik toch wel weer zin in wat leuks. Geïnspireerd door deze en deze foto, heb ik weer wat leuke dingetjes veranderd! Ik had nog voorfoto’s gemaakt, maar die ben ik per ongelijk kwijtgeraakt.

 P1000588_zps868ccf03.jpg

De prulletjes op mijn plank verruilde ik voor eenvoudige, strakke letters die ik uit een groot zwart vel haalde (€0,80 bij de ene winkel en €1,25 bij de andere. Dus ik haalde ‘m bij de eerste winkel!). Ik hoefde eigenlijk niet lang na te denken welke tekst ik wilde, want ik had hier al een keer over nagedacht voor op een T-shirt (dat heb ik overigens nooit gedaan). Ik vind dit wel een mooie ‘tekst’ (het zijn eigenlijk maar twee woorden natuurlijk), ‘nooit gedacht’. Dat betekent dat er iets aan vooraf is gegaan wat je heeft verbaasd; verrast, en dat kan positief of negatief zijn. Dat vind ik een mooie gedachte, dus vandaar. En als ik het wil, kan ik natuurlijk zo weer een nieuwe tekst uitknippen! Maar ik had ook geen zin om eerst heel lang na te denken welke tekst ik wil, zodat ik het pas later kon doen. Dat is net zoiets als beginnen met bloggen maar geen naam weten: doodirritant!

Ik heb onder alle letters een strookje van vijf centimeter overgehouden dat ik heb omgevouwen en op een strookje karton heb geplakt, zodat ze blijven staan en je niet allemaal losse letters hebt (mijn moeder herinnerde me eraan dat dat vooral heel vervelend is met schoonmaken). Soms buigen ze allemaal een beetje een andere kant op, maar soms staan ze ook heel netjes. Eigenlijk een soort van kapsel dus, lol.

 P1000589_zpsdfa68d84.jpg

Op mijn bureau staat nu mijn radio niet meer, maar stond eerst een tijdje mijn goudvis Fanta. Alleen die overleed niet veel later, de arme schat. Mijn radio heb ik in de vensterbank gezet, dus als ik ’s avonds de gordijnen dicht heb denk je echt ‘waar komt dat geluid vandaan?’, haha. Misschien zet ik hem wel weer terug, ik weet nog niet. Aan de ene kant is het wel lekker rustig op mijn bureau, maar ik zet hem nu wel minder aan. Dan gebruik ik weer wel meer mijn eigen muzieksmaak op youtube, daar is het weer wel goed voor… Hmm, don’t know. Wauw, eigenlijk is het best raar dat ik zo weinig op mijn bureau heb, ik ken zoveel mensen die het helemaal vol hebben met kastjes en prulletjes! Maar nee, dat is niks voor mij.

 P1000583_zps6f716d5b.jpg P1000586_zps7bc73333.jpg

Dit is het kastje waar dus eerst mijn vis op stond. Daar heb ik nu mijn oorbellenrekje en gemozaïekt kistje op, die alletwee eerst op mijn plank stonden. Dat oorbellenrekje vind ik altijd zo leuk staan, echt een van de weinige dingetjes die ik niet in een kastje wegstop, haha! Ik had eerst datzelfde kistje, maar dan had ik hem roze met groen geverfd en versierd met gouden, gestippelde sterretjes en hartjes en kleine vierkante spiegeltjes. Dat past dus 1) niet meer bij mij en 2) niet meer bij mijn kamer, dus die moest ook weg! De Xenos verkocht deze kistjes nog steeds (€1,99) en oorspronkelijk is ‘ie lichthout, dezelfde kleur als mijn bureau en kastje, dus het had gekund, maar ik vind het toch gezelliger staan als ik ‘m een beetje eigen heb gemaakt.

 

Als laatste hebben we dan iets wat ik zelf heel leuk vind. Ik heb hier eigenlijk een groot whiteboard hangen (90 cm hoog bij 60 cm breed) maar daar deed ik eigenlijk niets meer mee. Ik heb er wel een tijd veel opgeschreven, een soort van ‘www’s’ zoals op Hyves, weekplanningen, zelfs wat ik aan wilde doen. Maar de laatste tijd hingen er alleen maar een paar zielige foto’s en tekeningen. Ik ergerde me elke keer dat het er zo onverzorgd uitzag, maar als ik iets wilde opschrijven deed ik dat in mijn mobiel en liep ik niet helemaal naar mijn kamer toe om het op mijn whiteboard, dat ik niet altijd bij de hand had, te schrijven. Daarom kocht ik twee kartonnen, net zoals die zwarte, in het crème (ze waren er niet net zo groot/groter als/dan mijn whiteboard), bepaalde het midden van mijn whiteboard, haalde van alletwee de vellen een stukje af zodat de naad in het midden kwam en plakte ze vast met tape aan de achterkant. Ik had al wat foto’s van vakanties enzo uitgezocht en wat leuke pic’s van WeHeartIt die altijd zo’n leuke sfeer ‘beschrijven’. Ik heb ook nog een hoop oude foto’s, maar die kan ik er niet in doen omdat die een ander maat zijn. Ik bestelde mijn foto’s bij Pixum omdat ik wist dat je daar de eerste 25 foto’s gratis kon krijgen als je lid werd. Ik moest echt tien keer bedenken hoeveel tussenruimte ik wilde enzo, omdat ik en een keer de verkeerde maten in gedachten had, en nog meer foutjes. Maar uiteindelijk is het gelukt, haha. Het was zondag, dus mijn hersenen stonden niet op de wiskundestand. Ze hangen in fotohoekjes, dus ik kan ze ook nog verwisselen (ik had er expres teveel besteld).

Het hangt nu op mijn whiteboard met twee supersterke magneten van mijn vader (met een papiertje ertussen aangezien ze uit zijn vieze garage kwamen ^^), maar ik wil op internet nog heel kleine, maar wel heel sterke, bestellen die je amper ziet.

 P1000582_zps230518f9.jpg

Toen mijn kamer werd veranderd heeft mijn moeder de deuren van lichtroze naar lichtgeel geschilderd, de kleur van de plinten zodat die niet ook nog moesten. Maar eigenlijk vloekte dat best wel bij mijn behang, ik vond het stiekem nooit echt mooi. Dat zei ik tegen mijn moeder en ja hoor… Twee weken later waren mijn deuren én plinten gebroken wit. Veel mooier, strakker en bijpassender wat mij betreft!

 P1000591_zps9ad2a1b5.jpg

En mijn kamer is op deze foto zelfs best rommelig! Maar dat komt omdat het ’s middags was, en dan ontploft er altijd een klein bommetje, maar als ik ga slapen is het dan al weer helemaal opgeruimd. Ik vind mijn kamer nu echt weer leuk en gezellig. Naar die foto’s kan ik sowieso wel een tijdje blijven kijken, I love it.

Wat vind jij de leukste verandering?

8 gedachten over “Veranderingen & DIY’s in mijn kamer

  1. Leuk kamertje heb je, ik heb helaas geen vensterbank waar ik spulletjes op kan decoreren best wel jammer eigenlijk. Die tekst op je plankje is echt heel leuk! Liefs, xlovelylife.blogspot.com

  2. Creatief!! En die foto’s ook superleuk, ook leuk dat jij dat gewoon onderneemt, ik bedenk dan wel eens wat maar 9 van de 10 keer voer ik het niet uit.

Geef een reactie

