De apparaten die ik dagelijks gebruik

‘Apparaten’ klinkt een beetje vaag, maar ik kom niet op het goede woord… Of dit ís gewoon het goede woord, ik weet het niet. In elk geval laat ik vandaag de apparaten zien die ik gebruik. Stiekem heb ik ook nog best een band met ze. Oké, met de een meer dan met de ander, maar mijn laptop is me altijd trouw, mijn mobiel gaat waar ik ga en ik word wakker naast mijn wekkerradio. 

P1000402 -

  • Laptop – Packard Bell EasyNote TK

Mijn laptoppie! Where would I be without him? Ik kan me niet meer voorstellen dat ik altijd op die van mijn ouders moest. Ik kreeg hem in de zomer voor de tweede, dus ik heb hem nu een jaar. Hij heeft me al een keer verlaten voor een retourtje naar zijn geboorteplek De Fabriek omdat hij niet meer zulk goed werk afleverde en is al een keer opengehaald door mijn vader voor zijn ventilatoren omdat hij uitviel tijdens filmpjes bewerken (lees hier wat ik er toen over schreef). Maar met zijn mooie rode kleurtje, i5 snelheid, 1.3 MP webcam, 4 GB DDR3 Memory, 640 GB HDD, 15.6″ HD LCD, DVD-Super Multi DL drive en Full Adobe Photoshop Elements version (dat was even voor de liefhebbers) vind ik hem helemaal top.

P1000410 - Achtergrond is een oude foto van de pluizige vacht van mijn overleden kat, en een poezenpootje. Zo lief 🙂

  • Mobiel – Samsung Galaxy Txt (of Y(oung) Pro)

Ik wilde in december opeens een nieuw mobiel en was mijn Samsung Star zat. Deze had ik op het oog, dus bestelde ik hem op Bol.com en ontving hem op 14 december (waarom weet ik dat nog precies?). Het nieuwe is er inmiddels al helemaal af (hij heeft ook al een schaafwondje op een hoekje, maar sst don’t tell), maar hij is nu wel helemaal van mij en ik vind hem nog steeds leuk. Behalve als hij zomaar uit en aan gaat, ik de accu eruit moet halen, hij stiekem dingen doet of zeurt dat zijn geheugen bijna vol is, maar dat laten we maar even achterwege. Ik heb hem áltijd bij me, dus we hebben wel echt een goede band hoor.

P1000414 -

  • Fotocamera – Panasonic DMC-TZ30

Deze hebben we pas nieuw, ik wilde er eigenlijk nog wat over schrijven maar dat heb ik uiteindelijk toch maar niet gedaan. In plaats van de oude grijze hebben we nu een sjiekje donkerbruine. Alle knopjes enzo zijn wel hetzelfde, we zijn alleen een paar types verder. Ik vind dit echt een heel mooi ding, en hij heeft zelfs touch. Dat gebruik ik alleen niet echt, het is niet heel gevoelig en sowieso… dat ‘hoort’ toch niet bij een fotocamera?

P1000408 -

  • Radio –  Grundig Beezz

Aha, deze! Ik werd elf ofzo en kreeg een radio. Deze vond ik eigenlijk best groot (heb ‘m wel zelf uitgezocht) maar hij was wel goed en had een afstandsbediening. Dus kreeg ik deze. En hij doet het nog steeds altijd braaf. Tja, wat moet je over een radio zeggen? Af en toe geef ik hem een tikje en staat hij lekker hard, meestal dient hij echter als achtergrondmuziek. Bij de verbouwing van mijn kamer is er roze stof onder zijn displaytje gekomen, dus hij heeft een girly tintje. Na een tijd op mijn bureau gestaan te hebben staat hij nu in mijn vensterbank, ik weet eigenlijk niet of hij dat zo waardeert… Maar ik ben hem dankbaar voor alle fijne muziek (en reclame…) die hij afspeelt. Oh en als ik bij ‘m in de buurt kom gaat hij storen, dus dan waarschuwt hij me dat ik weer aan het werk moet. Dankje Beezz.

P1000405 - Opsekop? Ja, lees het venster maar. En inderdaad, ook ik kom me niet inhouden met tipp-ex… *ashamed*

  • Rekenmachine – Texas Instruments 30XIIB

We moeten wel origineel blijven hè! Vandaar doet mijn rekenmachine ook mee. De hele basisschool lang weigerde ik een rekenmachine te gebruiken, nu kan ik echt niet meer zonder. Op een toets gaat zelfs 27 gedeeld door 3 met de rekenmachine (ehh, 9!). Ik vertrouw hem gewoon volledig. Hij houdt me altijd gezelschap tijdens wiskunde en ik wil hem niet meer kwijt. Mijn opa viste hem trouwens uit de gevondenvoorwerpenbak van mijn school toen hij daar werkte en ik er nog niet op zat. Ik heb hem dus eigenlijk een goed tehuis gebracht. Oh, le-mie-giv’-ya-a-huk! (Maar volgend jaar moet hij ingeruild worden voor een grafische…)

P1000409 -

  • Wekkerradio

Last bust not least, het schatje waar ik elke ochtend naast wakker wordt. Hij speelt een leuk muziekje voor me af, waardoor ik niet de neiging heb hem met een klap uit te zetten. Ik zet hem alleen wel altijd uit na een kwartiertje, ghehe. Hij heeft dan ook geen typevermelding, want eh… hij kwam gewoon van de Blokker.

Wat voor apparaten gebruik jij dagelijks?

PS: De videocamera staat hier niet tussen omdat ik die niet zo vaak gebruik en omdat hij op het moment een paar weekjes met vrienden op vakantie is 🙂

6 gedachten over “De apparaten die ik dagelijks gebruik

Geef een reactie

