Swatches: MAX nagellakjes

Ik kom niet zo heel vaak in de Action, dus toen we er weer eens waren moesten m’n zus en ik even bij de beautyspulletjes snuffelen. Ze stonden heel verdekt opgesteld, maar toch vonden we ze. Het is net zoals heel de Action lekker goedkoop en niet eens zulk prutspul. Mijn zus en ik konden het dan ook niet laten wat nagellakjes – er lagen geen oogpotloodjes ofzo, jammer genoeg – mee te nemen. Vandaag swatch ik ze voor jullie!

 MAXnailsAction10_zpsfac51011.jpg

In totaal waren het er vijf. Van links naar rechts: Daimond Sky, Turkoois, Pink Daimonds, Gold, Moulin Rouge.

 MAXnailsAction1_zpsd21f3806.jpg

De lakjes zijn van MAX en vind ik er niet eens zo verkeerd uitzien. Door de zwarte dop en verticaal het merk erop doen ze me nog het meest denken aan Catrice. Op de onderkant staat op een wit stikkertje de naam van het lakje. Het kwastje lakt fijn, het is een beetje schuin zoals je ziet. Het enige vervelende is dat de dop soms ‘scheef’ zit in verhouding met het kwastje, dus dat je de dop een kwartslag moet draaien, wat veel minder lekker vasthoudt. De lak is bij de meeste nagellakjes wel wat dun, maar dat is altijd nog beter dan dik en stroperig. Je koopt de nagellakjes nog in een extra verpakkinkje (kartonnetje en plastic omhulseltje). Aangezien ze met zijn allen in een bak door elkaar heen liggen, is dit wel een handige manier om ze te beschermen. Op de achterkant staat nog in allerlei talen dat je voor een optimaal effect eerst blanke lak moet doen, dan de kleur, en dan een topcoat en dat je voor een natuurlijk effect ook alleen een blanke lak kan gebruiken. Lol, hier moest ik wel om lachen.

Op alle foto’s draag ik drie laagjes
 MAXnailsAction2_zps7511e861.jpg

Turkoois is een leuke groene kleur. Totaal niet turkoois als het aan mij ligt, maar oké. Hij dekt niet echt goed, na één laagje zie je echt nog maar een heel licht vleugje groen. Maar nu, na drie laagjes, vind ik dit een ontzettend leuk kleurtje dat eigenlijk altijd wel kan en waar je heerlijk vrolijk van wordt. De beschadiging op mijn pink komt door mijn ringvinger die er te dicht op zat, sorry.

 MAXnailsAction3_zpsc262b38b.jpg

Gold is een heel leuk goud kleurtje dat lekker glittert. Tja, wat is er meer over te zeggen? Ik denk dat ik dit kleurtje in de herfst en winter wel lekker vaak ga dragen, omdat het een bruine tint is, maar dan wel met een lekker glittertje. Helemaal niet saai dus!

 MAXnailsAction5_zpsb0257dc1.jpg

Pink Daimonds is een koraalroze kleurtje met een heel klein beetje shimmer, die je niet ziet op de foto. Mijn zus had deze uitgekozen, ik heb dit kleurtje al wel een beetje gezien. Of nouja, ik vind ‘m nog wel leuk, maar we hadden al een vergelijkbare van Miss Sporty en daarom vind ik deze iets minder leuk. Maar heb je nog niet zo’n kleurtje, dan is deze hartstikke leuk, schattig en volgens de laatste trends om te hebben. Hij dekt overigens wel wat beter dan de anderen.

 MAXnailsAction6_zps95f3df11.jpg

Moulin Rouge is een nudekleurtje dat een beetje peachy is. Aan de ene kant vind ik hem heel leuk, lekker neutraal maar toch iets, aan de andere kant vind ik hem te oude-damesachtig en doet ‘ie me denken aan huidskleurige panty’s. Ik denk dat als ik een nudekleurtje op wil, ik toch eerder naar een andere grijp, maar ook deze had mijn zus uitgekozen. Het ligt denk ik ook een beetje aan je huidskleur hoe hij uitpakt.

 MAXnailsAction7_zps86470d4b.jpg

Daimond Sky is een glittertopcoat met kleine, subtiele glittertjes die allerlei kleurtjes hebben. Hij is daarom heel erg leuk om over een kleurtje te dragen dat je net een beetje wilt oppimpen. Ik heb hier twee laagjes op, dan zijn de glitters best wel aanwezig. Mijn fotocamera wilde zijn mening ook uitten: glitterlakjes vind ‘ie veel te moeilijk om vast te leggen. Toevallig is mijn wil wet en maakte ik een stuk of 30 foto’s, maar echt succesvol was het niet zoals je ziet.
Op mijn duim deed ik een andere glittertopcoat, namelijk 04 Space Queen van de Colour & Go lakjes van Essence. Ik wilde er nog een foto van maken, maar dat is niet nodig – het is echt precies hetzelfde! Space Queen, I duped you!

Uiteindelijk ben ik over al deze lakjes nog best tevreden. Ik denk dat ik Turkoois en Gold het meest ga dragen, en ook Daimond Sky. De nadelen: ze lakken erg dun, dekken niet zo goed waardoor je veel laagjes nodig hebt en het lang duurt voor het droog is (dit ligt er ook aan hoeveel tijd je hebt tussen je laagjes. Ik deed het vrij snel achter elkaar, dus zitten er ook aardig wat beschadigingen in en komen ze er ook nog steeds in) dus niet echt een lakje to-go, verkrijgbaarheid (alleen bij de Action) en het assortiment is niet zo groot. Voordelen: de prijs (€0,49!), ze zijn niet getest op dieren, best leuke kleurtjes.

Neem jij de volgende keer een lakje mee uit de Action, of laat je ze aan je voorbij gaan?

PS: Mijn swatchfoto’s zijn niet al te netjes, maar ik maak nog niet zo vaak foto’s van mijn nagels dus moet daar nog een beetje ‘handigheid’ in krijgen en ik heb ook een scheve middelvinger waardoor er ruimte zit tussen mijn middel- en ringvinger. ^^

2 gedachten over “Swatches: MAX nagellakjes

Plaats een reactie